معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران گفت: به دنبال ایجاد مراکز اقامت موقت برای نگهداری پاره وقت معلولان و سالمندان هستیم.

به گزارش نیکوکار، سیداحمد خادم در نشستی خبری درباره خانه‌های حمایتی کوچک گفت: در حال حاضر در استان تهران ۱۰ خانه حمایتی کوچک داریم که این خانه‌ها مبتنی بر مردم و در بستر اجتماع است.

به گفته وی، حداکثر مددجویانی که در این خانه ها نگهداری می شوند حدود ۱۰ نفر است و به متخصصان و افراد علاقمند در این حوزه حداکثر مجوز سه خانه داده می شود.

معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در ادامه با اشاره به مراکز اقامت موقت گفت: مراکز اقامت موقت یکی از نیازهای غیرقابل انکار جامعه مدنی است. هرچه جامعه به سمت پیشرفت می‌رود و تکنولوژی بیشتر می‌شود مردم برای تامین خدمات در زندگی ناگزیرند که از فرصتها در اجتماع استفاده کنند.

خادم اظهار کرد: در حال حاضر در ساختار جامعه، مهدهای کودک و مدارس پیش دبستانی تاحدودی نیازهای مردم را برطرف کرده اند. در این حوزه نیز (معلولان) باید برای مردم جواب داشته باشیم به همین دلیل دستورالعمل مربوط به مراکز اقامت موقت در سازمان بهزیستی وجود دارد و باید این ارتباط با مردم فراهم شود که هم نیازهای مردم شناسایی شود و هم اینکه چطور این خدمات را ارائه کرد و مردم هم از این مسیر استفاده کنند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران درخصوص نحوه عملکرد مراکز اقامت موقت بیان کرد: طبق دستورالعمل، معلولان و سالمندان به صورت پاره وقت می توانند در این مراکز نگهداری شوند.

خادم یادآور شد: ما علاقه مند هستیم که مراکز روزانه ای که اکنون ارائه خدمت می‌کنند، به این سمت بروند. به طور مثال ممکن است خانواده‌ای یک هفته قصد سفر داشته باشد و سالمند او شرایط سفر را ندارد و سالمند در این مراکز اقامت موقت می‌تواند نگهداری شود.

خادم گفت: ما علاقه‌مندیم که چنین فضایی ایجاد شود و گسترش یابد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر