مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت به‌روز رسانی کانکس‌های سیار مدارس عشایری تاکید کرد و گفت: مدرسه کانکسی باید به گونه‌ای باشد که همه امکانات مانند پنل خورشیدی، صاعقه گیر، سرویس بهداشتی و تابلوی هوشمند را در خود داشته باشد.

به گزارش نیکوکار، محمدرضا سیفی با اشاره به برخی چالش‌های پیش روی مدارس عشایری اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های بزرگ ما مربوط به ۳۰۰۰ مدرسه سیار عشایری است و امیدواریم محل تحصیل دانش آموزان عشایری به روزرسانی و تبدیل به احسن شود.

وی افزود: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور وعده‌هایی در این باره به ما داده اند. از جمله مهمترین معضلات ما کانتینرها و کانکس‌ها هستند که لازم است در کنار آنها سرویس بهداشتی تعبیه شود.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کانکس ها فرسوده‌اند گفت: کانکس ها زمان مصرفی دارند که زمان مصرف شان گذشته است. مدرسه کانکسی باید به گونه‌ای باشد که همه امکانات مانند پنل خورشیدی، صاعقه گیر، سرویس بهداشتی و تابلوی هوشمند را در خود داشته باشد.

سیفی ادامه داد: چنین کانکس هایی برای عشایر، بهتر از مدرسه‌های ثابت و آجری هستند. برای ساخت سرویس بهداشتی اعلام شد که ۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری تصویب و اختصاص داده شده که امیدواریم اجرایی و مدرسه‌های کانکسی نیز به روز شوند.

وی به موضوع کمبود معلم عشایری نیز اشاره کرد و گفت: کمبود معلم در آموزش و پرورش عشایری همانند بدنه آموزش و پرورش وجود دارد و شامل حال ما هم می شود با این تفاوت که محرومیت دانش آموزان مناطق محروم از نیروی انسانی باکیفیت، با توزیع نادرست نیروی انسانی بیشتر می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش افزود: متاسفانه نیروهای نابلد و تعلیم ندیده به ویژه سرباز معلمان را برای دانش آموزان عشایر می فرستند. این در حالی است که در کشورهای پیشرو آموزشی در جهان، بهترین و کارآمدترین معلم‌ها را به مناطق محروم می فرستند و اینها از لحاظ عدالت آموزشی از ما جلوتر هستند. صرفا پوشش تحصیلی ملاک نیست، بلکه کیفیت آموزش هم مهم است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/