مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: مراکز نیکوکاری، بخش‌هایی برای پیوند نیاز نیارمندان با توانمندی خیرین است.

به گزارش نیکوکار، هدایت صفری در حاشیه افتتاح مراکز نیکوکاری در شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری با رویکرد مسجدمحوری، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جامعه برای کمک به نیازمندان و واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری کمیته امداد به این مراکز است.

وی با تاکید بر این‌که فعالیت مراکز نیکوکاری کاملاً افتخاری است، ادامه داد: این مراکز زمینه‌ای برای پیوند دادن نیاز نیازمندان با توانمندی‌های خیران است.

این مسئول با اشاره به این‌که در حال حاضر ۴۴ مرکز نیکوکاری در استان زنجان فعالیت می‌کنند، افزود: برنامه‌ریزی شده است تا پایان امسال تعداد مراکز نیکوکاری به ۱۱۰ مرکز افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با بیان این‌که اعضای هیئت‌های عامل مراکز نیکوکاری معتمدان، ائمه‌جمعه و جماعت و خیران بومی شهرها و محلات استان هستند، گفت: گسترش این مراکز علاوه بر تسهیل در شناسایی نیازمندان و توزیع کمک‌های مردمی در میان آن‌ها سبب ایجاد ساز و کارهای گره‌گشایی در موارد نیازمندی موردی ساکنان در محدوده مراکز نیکوکاری می‌شود.

صفری ادامه داد: رسالت مراکز نیکوکاری در کنار کارکردهای مؤثر فرهنگی مساجد در تقویت بعد اعتقادی و دینی جامعه، مساعدت به امور معیشتی نیازمندان، ارتقای کارکردهای اجتماعی مساجد و حلقه واسط بین اغنیا و نیازمندان در محلات بوده تا خدمات مورد نیاز نیازمندان با حفظ عزت‌نفس و کرامت انسانی به آن‌ها ارائه شود.

به گزارش ایسنا، هم‌زمان با گرامی‌داشت هفته دفاع‌مقدس، مراکز نیکوکاری حضرت معصومه (س) حوزه علمیه خواهران، مرکز نیکوکاری حضرت زینب کبری (س) مسجد جامع سوکهریز و کریمه اهل‌بیت (ع) مسجد امام حسین (ع) در شهرستان خرم‌دره افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/