رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به افزایش چشمگیر تعهدات خیّرین مدرسه‌ساز در چهار سال اخیر گفت: رقم این تعهدات در سال گذشته به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش نیکوکار، مهراله رخشانی‌مهر در نشست صمیمانه با اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان‌های استان تهران با قدردانی از حضور و اقدامات ارزشمند خیرین و مجمع شهرستان‌های تهران، گفت: در دوسال اخیر و علی‌رغم شرایط اقتصادی و شیوع ویروس کرونا شاهد جهش چشمگیری در میزان تعهدات خیرین مدرسه ساز بودیم.

وی با بیان اینکه بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ شاهد روند با ثباتی در میزان تعهدات خیرین بودیم افزود: از سال ۱۳۹۶ با تغییرات و مداخلاتی که صورت گرفت تعهدات خیرین مدرسه‌ساز روند صعودی پیدا کرد و در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال پیش از آن رشد حدود ۲ برابری را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: علاوه بر تلاش‌های قابل توجه مجامع خیرین مدرسه‌ساز، برگزاری منظم و متنوع جشنواره‌ها و تکریم خیرین مدرسه‌ساز، پیگیری امور و دغدغه‌های خیرین، تدوین و چاپ کتب زندگی‌نامه و کارنامه خیرین و همچنین ورود مجدانه وزیر آموزش و پرورش به موضوع خیرین مدرسه‌ساز و افزایش هم‌افزایی و هماهنگی واحد مشارکت‌های سازمان و ادارات کل نوسازی مدارس با مجامع خیرین از جمله اقداماتی است که در افزایش تعهدات خیری موثر بود.

رخشانی مهر با تاکید بر اینکه ظرفیت جذب منابع خیری در کشور بالاست، افزود: طرح آجر به آجر که به منظور توسعه و ارتقای مشارکت‌های مردمی کلید خورد دو بخش دارد که حفظ، تکریم و تقویت خیرین موجود و کلان بخش نخست و خیّرسازی و توسعه مشارکت های خرد نیز از اهداف دیگر این طرح است که موجب ترویج و نهادینه سازی فرهنگ خیّری و منشاء آثار خیر است.

وی در ادامه به تامین و تخصیص صد درصدی ردیف اعتبارات مشارکتی در چهارسال اخیر اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۹، ۲۳۵۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت و پروژه‌های نیمه‌تمام خیری را فعال و بخش زیادی را نیز تکمیل کردیم که اتفاق بسیار خوبی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، رخشانی‌مهر همچنین بر لزوم بهره مندی از ظرفیت کارخانجات، صنایع و شرکت‌های مستقر در شهرستان‌های استان تهران و شهرک‌های صنعتی این مناطق تاکید کرد تا در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی در مدرسه‌سازی و توسعه فضاهای آموزشی شهرستانهای تهران مشارکت کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/