کد خبر: 9785

مدیرکل سلامت شهرداری تهران اعلام کرد

تهیه و تولید مجموعه مستند ثبت تجربیات سالمندان تهرانی

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از تهیه و تولید مجموعه مستند ثبت تجربیات سالمندان تهرانی خبر داد و گفت: ۱۰۰ نفر از سالمندان مناطق ۲۲ گانه پایتخت در مستندی با عنوان "اگه از من می‌شنوی"، تجارب ارزنده خود را با ما به اشتراک گذاشته اند.

به گزارش نیکوکار، زینب نصیری با اشاره به افزایش جمعیت سالمندی در کشور و اهمیت توجه به این قشر در جامعه به عنوان یکی از مهمترین گنجینه های شهر،  اظهارکرد: اداره کل سلامت شهرداری تهران در جهت تحقق شعار “تهران شهر دوستدار سالمند” نسبت به تهیه مجموعه مستند ” اگه از من می‌شنوی”  در قالب ثبت تجربیات سالمندان با مشارکت ادارات سلامت مناطق ۲۲ گانه و همراهی دبیران کانون های سالمندان شهر تهران اقدام نموده است.

وی افزود: این مجموعه  در قالب ۱۰۰ کلیپ یک دقیقه ای برگرفته از صحبت ۱۰۰ نفر از سالمندان در سطح مناطق ۲۲ گانه از سالمندان شهر تهران است که تجارب ارزنده خود را با ما به اشتراک گذاشتند.

به گفته نصیری، در مستند تهیه شده از سالمندان خواسته شده تا آنچه به عنوان حاصل تجربه زندگی برایشان مهم است با نسل‌های بعد از خود به اشتراک بگذارند و دغدغه اصلی خود را در چند جمله کوتاه بیان کنند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران تماشای این مستند و شنیدن پاسخ و صحبت های سالمندانی که هرکدام عمری را با فراز و فرودهای بسیار سپری کرده اند، را جذاب و به لحاظ اجتماعی و فرهنگی دارای اهمیت بسیار عنوان کرد.

وی، امانت داری، همت و پشتکار، صداقت و راستگویی، توجه بیشتر به تفریح، سفر و گذران وقت بیشتر با خانواده را از مهمترین مفاهیم و سرفصل های مورد تاکید سالمندان در مستند مذکور برشمرد و افزود: با تمرکز روی صحبت هر یک از سالمندان برگ و تجربه ای از زندگی انتقال می یابد.

نصیری اظهار امیدواری کرد که با اجرای این برنامه‌ها در زمینه ارتقای سلامت اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی و کیفیت زندگی این افراد گام‌های موثری برداشته شود.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/