رئیس ستاد اطعام مهدوی ضمن تشریح جزئیات مرحله سوم پویش ایران همدل گفت: در سومین مرحله از پویش ایران همدل با عنوان اطعام مهدوی و افطاری ساده بیش از ۳۰۰۰ آشپزخانه فعال هستند.

به گزارش نیکوکار، مجید باجلان ضمن تشریح جزئیات مرحله سوم پویش ایران همدل بیان کرد: در نیمه شعبان سال گذشته مقام معظم رهبری درخصوص کمک‌های مومنانه، مواسات و همدلی دستوری دادند. کمیته امداد باتوجه به پیام مقام معظم رهبری، دو پویش تحت عنوان ایران همدل را با هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و سایر نهادها از جمله ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان، بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران، گروه‌های جهادی و هیات‌های مذهبی و مردم خیرخواه کشور در راستای کمک‌های مومنانه آغاز کرد.

به گفته وی، باتوجه به شرایط کرونا و شرایط اقتصادی کشور، پویش ایران همدل، بزرگترین پویش مردمی بود که پس از انقلاب شکل گرفت.

رئیس ستاد اطعام مهدوی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ حدود ۱۱۷۰ میلیارد تومان کمک مردمی‌ به صورت نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شد، گفت: این کمک‌ها شامل چهار میلیون بسته معیشتی و ۲۷ میلیون غذای گرم در ماه مبارک رمضان تحت عنوان اطعام مهدوی و در ماه محرم و صفر تحت عنوان اطعام و احسان حسینی میان نیازمندان (نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و نیازمندانی که تحت پوشش کمیته امداد نبودند) توزیع شد.

باجلان در ادامه با اشاره به نحوه اجرای سومین مرحله از پویش ایران همدل اظهار کرد: سال گذشته پویش ایران همدل با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و وزیر بهداشت اجرا شد. در سال جاری نیز باتوجه به اینکه ماه رمضان ماه اطعام و رسیدگی به نیازمندان است و باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال قبل و ادامه‌دار بودن این کمک‌های مردمی و کمک‌های مومنانه پویش ایران همدل سه را نیز با کمک و رهنمودهای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با عنوان اطعام مهدوی و افطاری ساده در قالب توزیع غذاهای گرم و بسته‌های معیشتی و افطاری ساده اجرا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان سال ۹۹، حدود ۱۲ میلیون غذای گرم توزیع شد، اعلام کرد: امسال در سومین مرحله از پویش ایران همدل با عنوان اطعام مهدوی و افطاری ساده بیش از ۳۰۰۰ آشپزخانه فعال هستند.

رئیس ستاد اطعام مهدوی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد سومین مرحله پویش ایران همدل یادآور شد: این پویش با محوریت پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه پژوهشی و فرهنگی اسلامی khamenei.ir انجام می‌شود و از تمامی نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی، بسیج مستضعفین، ارتش و سپاه پاسداران و… که سال گذشته در کنار ما بودند  در خواست داریم که در این پویش هم به ما کمک کنند.

باجلان همچنین این را هم اعلام کرد که خیران می‌توانند کمک‌های خود به اقشار نیازمند را از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۱۴* یا شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ به طور متمرکز واریز کنند. همچنین پایگاه‌ و دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور و مراکز نیکوکاری آماده دریافت کمک‌های مردمی در سومین مرحله پویش ایران همدل هستند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/