کد خبر: 9595

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از افزایش سهم محرومان و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از محل یارانه سوخت بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: نصب پنل‌های خورشیدی برای تولید برق رایگان مناطق محروم از دیگر برنامه‌های سال آینده است.

به گزارش نیکوکار، محمد طلا مظلومی افزود: تاش نمایندگان مجلس برای اختصاص سهم بیشتری از یارانه سوخت به اقشار محروم و نیازمندان است که هدایت یارانه انرژی بودجه ۱۴۰۰ به سمت و سوی دهک‌های پایین و کمتر برخوردار جامعه رفته است.

وی گفت: در این ارتباط رویکرد مجلس تعامل با نهادهای حمایتی است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هماهنگی کمیته امداد بخش عمده‌ای از یارانه انرژی در مصوبات بودجه سال ۱۴۰۰ را به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد اختصاص دادند که امیدواریم از این یارانه مددجویان بیش از گذشته بهره‌مند شوند و این روند در سال آینده ادامه یابد.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی از نتیجه بخش بودن پیگیری در نصب پنل‌های خورشیدی در مناطق محروم و عشایری خوزستان خبر داد و افزود: مقرر شده بود تامین انرژی گروه‌های محروم، عشایری و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد با نصب پنل‌های خورشیدی انجام شود که با همکاری سازمان امور عشایر، بخش عمده‌ای از این نیازمندی‌ها تامین و در زمستان ۹۹ بین نیازمندان توزیع شد.

مظلومی با ابراز امیدواری از استمرار تامین انرژی ارزان و رایگان برای محرومان جامعه با استفاده از انرژی‌های نو، گفت: استان‌های فاقد گاز پوشش‌دهی شد و در برنامه بودجه ۱۴۰۰ نیز پیش‌بینی شده است تا بسیاری از روستاها از گاز برخوردار شوند.

وی همچنین نسبت به پرداخت یارانه گاز به ساکنان مناطق فاقد گاز، گفت: مقرر شد در بودجه سال آینده به تناسب ۳۰ کیلوگرم گاز در ماه به خانواده‌های ساکنان مناطق محروم از گاز با ارائه اسناد معادل ریالی آن پرداخت شود.