مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای با اشاره به ارایه آموزش های فنی وحرفه‌ای به بهبودیافتگان از اعتیاد و خانواده آنان،گفت: مشارکت یکی از اعضای خانواده درکنار فرد بهبودیافته از اعتیاد، انگیزه فرد را برای یادگیری واحتمال ورود او به کسب و کار خانوادگی را افزایش می دهد.

به گزارش نیکوکار، جلسه بررسی عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در اجرای تفاهم نامه عملیاتی سال ۱۳۹۹ با حضور صمد محمدی مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد و حبیب عرفان منش، مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای مراقبت و آموزش بعد از درمان معتادان برگزار شد.
مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد در این جلسه ضمن تاکید بر ارسال گزارش عملکرد سال گذشته سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: در خصوص تفاهم نامه، به منظور ارزیابی عملکرد استان‌ها، می‌بایست ارزیابی‌ها بر اساس شاخصه‌های ستاد انجام شود.
صمد محمدی افزود: به منظور ثبت دقیق‌تر اطلاعات آموزش آسیب‌دیدگان از اعتیاد و اخذ گزارشات کامل‌تر به ‌ویژه برای آموزش‌های درون زندان، سامانه سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید اصلاح شود.
حبیب عرفان منش مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز در این جلسه گفت: تلاش برای تغییر رویکرد در اجرای تفاهم نامه و منوط کردن اجرای دوره‌های آموزشی، باید به درخواست کتبی سازمان‌های همکار شوراهای هماهنگی، ادارات کل بهزیستی و زندان ها انجام شود.
وی افزود: تلاش داریم امکان استفاده از دوره‌ها به صورت مهارت ویژه دوره‌های آموزشی فشرده، بدون آزمون و گواهی مهارت مورد بررسی بیشتر قرار دهیم.
عرفان منش در پیشنهادی مبنی بر عدم ارائه آموزش‌ها در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ در حین درمان گفت: بهتر است ارائه آموزش مهارتی برای معتادین به‌منظور افزایش مشارکت افراد و افزایش بازدهی دوره ها، بعد از درمان و ترخیص از مراکز درمانی انجام شود و ما تلاش داریم امکان همراهی یکی از اعضای خانواده فرد بهبودیافته با وی در آموزش ها را به منظور افزایش انگیزه در فرد و همچنین افزایش احتمال ورود به کسب و کار خانوادگی، در دستورالعمل کاری خود قرار دهیم.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/