افتتاح ۱۰۴ مرکز مثبت زندگی، آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهری و خبر از ابتلای ۲ لرستانی به کرونای انگلیسی از مهمترین وقایع هفته گذشته در این استان بود.

به گزارش نیکوکار، ۱۰۴ مرکز مثبت زندگی روز دوشنبه هفته گذشته همزمان با سراسر کشور با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری در لرستان افتتاح شد.

به ازای هر ۴۵۰ خانواده تحت پوشش، یک مرکز مثبت زندگی در نظر گرفته شده است و ۲۲ نوع خدمت به مددجویان در این مراکز ارائه می کند.

مددجویان بهزیستی با فعالیت مثبت زندگی، نیازی به مراجعه به ادارات بهزیستی ندارند و می توانند خدمات لازم را از نزدیکترین مرکز دریافت کنند. مراکز مثبت زندگی خدمات ۲۲ گانه بهزیستی را به صورت رایگان به گروه های هدف تحت پوشش سازمان ارائه می‌کنند.

ابتلای ۲ لرستانی به کرونای انگلیسی

۲ مورد قطعی از ابتلا به کرونای انگلیسی در استان شناسایی شد.

با توجه به شیوع کرونای انگلیسی در خوزستان واقع در همجواری لرستان، بسیاری از ترددهای استان جنوبی از مسیر لرستان انجام می شود  و ارتباط مردمی و فرهنگی ۲ منطقه بسیار زیاد است. بنابراین احتمال داده می شود تعداد مبتلایان کرونای انگلیسی در لرستان بیشتر از ۲ مورد باشد. رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در لرستان به کمتر از ۷۰ درصد رسیده است و کنترل ورودی های استان از سمت خوزستان باید تشدید شود.

ثبت نام ۲۰۹ نفر برای داوطلبی شوراهای اسلامی شهر

۲۰۹ نفر تا سومین روز از مهلت قانونی ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر در این استان نام‌نویسی کردند.

در شهرستان خرم‌آباد ۵۲ نفر، کوهدشت ۱۳، پلدختر هشت، بروجرد ۴۴، ازنا ۹، سلسله سه، چگنی سه، دورود ۳۰، دلفان ۱۸، الیگودرز ۲۸ و رومشکان یک نفر داوطلب حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر شده اند. از این تعداد داوطلب ثبت‌نام شده ۱۹۰ نفر مرد و ۱۹ نفر زن هستند. ۵۵ درصد داوطلبان به‌صورت حضوری در فرمانداری‌ها و ۴۵ درصد غیرحضوری ثبت‌نام کردند.

ابتلای ۳۲ نفر از نزدیکان یک خانواده به کرونا

۳۲ نفر از نزدیکان یک خانواده در روستای گرجی از توابع این شهرستان به کرونا مبتلا شدند که به همین منظور اکنون این روستا قرنطینه شده است.

علت شیوع و افزایش بیماری در روستای گرجی، شرکت حدود ۹۰ نفر از بستگان در یک جشن است که تمامی اقوام شرکت‌ کننده به این ویروس مبتلا شدند.

در پی برگزاری یک مراسم (جشن نوزاد تازه متولد شده) اعضای یک خانواده در روستا گرجی همگی به کرونا مبتلا شدند که از تعداد حدود ۲۰۰ نمونه گرفته شده از ساکنان روستا تاکنون ۳۲ نفر مثبت اعلام شده منتظر دریافت و جواب دیگر تست‌ها هستیم که این آمار احتمالا به حدود ۸۰ نفر هم افزایش پیدا می‌کند.با توجه به جمعیت بالای روستای گرجی و رفت و آمد زیاد در این روستا؛ بر اساس دستورالعمل‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا تصمیم به قرنطینه روستا تا اطلاع ثانوی شد.

تزریق سومین محموله واکسن کرونا در لرستان

سومین محموله واکسن کرونا با ظرفیت یک هزار و۶۵  دوز در استان به کادر درمان تزریق شد.

تاکنون یک هزار و ۴۰ دوز واکسن برای کادر درمان تزریق شده است،محموله نخست تزریق واکسن کرونا برای کادر درمان با اولویت کارکنان بخش مراقبت های ویژه بیماران کرونایی بوده و مرحله دوم فاز نخست بعد از ۲۱ روز به دریافت کنندگان تزریق می شود.

این واکسن در ۲ نوبت تزریق می شود دوز دوم آن به فاصله سه هفته بعد از دوز اول تزریق می شود و بر این اساس کادر درمانی بخش های مذکور که تاکنون به کرونا مبتلا نشده باشنداین واکسن را دریافت می کنند.

انتصاب اعضای ستاد انتخابات لرستان

اعضای ستاد انتخابات لرستان در احکام جداگانه از سوی سید موسی خادمی استاندار منصوب شدند.

محمود ثمینی به عنوان رییس‌ و علیرضا بیرانوند به عنوان دبیر ستاد انتخابات استان لرستان، محمد قاسم ولی زاده رییس کمیته حقوقی، حمید کشکولی رییس‌ کمیته مالی و پشتیبانی، احسان کرم زاده رییس‌ کمیته حراست و استعلامات، فاطمه ایرانی رییس‌ کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان لرستان منصوب شدند.همچنین کامبیز پور سیف رییس‌ کمیته فناوری و اطلاعات، ناهید پرویز پور سخنگوی ستاد، فریبرز امیری پریان عضو ستاد و مجتبی ملکی مسئول آموزش ستاد انتخابات استان لرستان منصوب شدند.

ممنوعیت ورود تورهای گردشگری به زیستگاه سمندر لرستانی

ورود تورهای گردشگری استان و استان‌های همجوار به زیستگاه سمندر لرستانی تا پایان فروردین ۱۴۰۰ ممنوع است.

سمندر لرستانی نخستین بار در سال۱۹۳۸توسط کایسر از شمال شهبازان لرستان یافت شد. همچنین ایجاد منطقه حفاظت شده شاداب‌کوه و زیستگاه سمندر کوهستانی لرستان به عنوان منطقه حفاظت شده برای این‌گونه جانوری در معرض انقراض مطرح شده است که پیگیری می شود.

بهره برداری از سه طرح هواشناسی در لرستان

سه طرح هواشناسی از جمله سامانه هشدار سیل روز چهارشنبه با حضور ویدئوکنفرانسی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در لرستان بهره‌برداری شد.

سه پروژه  هواشناسی شامل سامانه هشدار سیل، ایستگاه هواشناسی جاده ای آزاد راه خرم زال  و ۲ ایستگاه هواشناسی شهری در سطح خرم آباد اجرا شده است. این پروژه ها با مساعدت مسئولین سازمان هواشناسی کشور و مدیران ارشد استانی با اعتبار بیش از ۴۱ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

اردوی تیم ملی قایقرانی روئینگ ایران در الیگودرز

اردوی تیم ملی قایقرانی روئینگ آقایان و بانوان جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مسابقات انتخابی المپیک از روز پنجشنبه در شهرستان الیگودرز آغاز شد، این شهرستان الیگودرز میزبان تیم ملی قایقرانی روئینگ آقایان و بانوان از ۲۱ اسفند ۹۹ به مدت چهل روز تا ۳۰ فروردین سال آینده است. محل برگزاری اردو در دریاچه سد حوضیان الیگودرز است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/