رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از افتتاح ۱۰۰ مدرسه برکت خبر داد و گفت: مجموعه مدارسی که در سال ۹۹ افتتاح شده حدود ۲۵۰ مدرسه است.

به گزارش نیکوکار، مخبر در مراسم آئین افتتاح ۱۰۰ مدرسه جدید برکت، ۳۵۰ مسجد و امضای تفاهم نامه احداث ۱۰۰۰ مدرسه برکت بیان کرد: محور اصلی کارهای ستاد بحث اشتغال و توانمندسازی است کمااینکه سال جاری ما حدود ۳۲۰ هزار شغل را در کشور ایجاد کردیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری از همان ابتدا که برکت را تشکیل دادیم، دستور ایشان بحث آموزش، عدالت آموزشی و ایجاد مدارس بود. ما ابتدا قرارداد هزار مدرسه را منعقد کردیم و با آموزش و پرورش تفاهم کردیم که این کار به سرعت انجام شد و بعد هزاره دوم را شروع کردیم و بیش از ۷۰ درصد آن تمام شده و به نظر تا دو سه ماه اول سال آینده هزارتای دوم آن نیز تمام خواهد شد.

مخبر تاکید کرد: امروز شاهد ۳ اتفاق هستیم. اول اینکه ۱۵۰ مدرسه را چند ماه پیش افتتاح کردیم و امروز ۱۰۰ مدرسه افتتاح کردیم و مجموعه مدارسی که در سال ۹۹ افتتاح شده حدود ۲۵۰ مدرسه است. نکته دومی که اتفاق افتاده، تفاهم برای احداث ۱۰۰۰ مدرسه جای مدارس کانکسی است که ظرف دو سال انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری گفت: نکته دیگر شیوه ساخت مدارس با استفاده از روشها و مصالح نوین است.

وی گفت: تاکنون حدود ۱۶۰۰ میلیارد برای مدارس خرج کردیم.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/