سازمان انتقال خون اعلام کرد: پویش اهدای خون لاله‌های انقلاب با یاد و نام یک شهید توسط خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگر و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش نیکوکار، این پویش با هماهنگی روابط عمومی سازمان انتقال خون و فرماندهی مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از ۱۲ تا ۲۲ اسفند ماه برپا و عملیاتی می شود.

طی این پویش کارکنان ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور در مراکز اهدای خون و یا محل استقرار تیم های سیار اهدای خون حضور خواهند یافت و هریک به یاد یک شهید والا مقام خون خود را اهدا می کنند.

فریبرز خزایی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از مدیران کل استان ها خواسته است تا در جهت فراگیر شدن این امر خداپسندانه اهدای خون در بازه زمانی یاد شده اقدامات لازم را انجام دهند.

بر اساس این گزارش، اطلاع رسانی این پویش از طریق فضای مجازی و طی هماهنگی با ادارات کل انتقال خون سراسر کشور از جمله اقداماتی است که طی روزهای برپایی این پویش عملیاتی خواهد شد.

۲۲ اسفند ۱۳۵۸ یعنی ۱۳ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ۶ ماه و ۸ روز قبل از شروع دفاع مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یک نهاد انقلابی تأسیس شد.

هر چند در زمان پیروزی انقلاب، آمار جامعه هدف بنیاد شهید زیاد نبود و از جنگ و دفاع مقدس هم هیچ خبری نبود، ولی یک نهاد مستقل به دستور حضرت امام (ره) برای تجلیل از شهیدان، تکریم خانواده‌های آنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأسیس شد. این موضوع عمق نگاه، تیزهوشی، دوراندیشی و آینده نگری آن حکیم خبیر را به اهمیت و افضلیت این نهاد مقدس نشان می‌دهد.

سازمان انتقال خون متولی تامین خون و فرآورده های آن در ایران است و در حال حاضر اهدای خون در کشور کاملا داوطلبانه است و سالانه بیش از دو میلیون یکصد هزارنفر به منظور نجات جان بیماران خون اهدا می کنند.

۲۲ اسفند در تقویم رسمی کشور به روز شهید نامگذاری شده است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/