سرپرست اداره کل بهزیستی استان گفت: جهت دسترسی آسان معلولان به خدمات در دستگاه های اجرایی طرح جامعی به این منظور به شورا ی رفاه کشور ارسال می کنیم.

به گزارش نیکوکار، بیست و نهمین مراسم گرامیداشت هفته ناشنوایان با حضور علی اصغر یوسف نژاد؛ نماینده مردم شریف ساری در مجلس، جمالباقری، سرپرست بهزیستی مازندران، اصغری مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی، رضایی فرماندار ساری و جمعی از جامعه ناشنوایان استان مازندران به همت کانون ناشنوایان مازندران در سالن سلمان هراتی اداره کل ارشاد برگزار شد.

جمال باقری (سرپرست بهزیستی مازندران) ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: باتوجه به شرایط خاص این افراد، آنان در برقراری ارتباط و انجام کار اداری خود در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی با مشکل مواجه هستند.

وی ضمن درخواست از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای حمایت از این قشر و رفع مشکلات آنها در انجام امور اداری، اضافه کرد : برای این منظور بنا داریم طرحی برای دسترسی راحت‌تر ناشنوایان، نابینایان و دیگر معلولان به خدمات در دستگاه‌ها را به شورای رفاه ارائه بکنیم تا از این طریق بتوانیم در رفع برخی از مشکلات آن‌ها گامی برداریم.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان تاکید کرد : در حالیکه ۱۰ درصد از مردم کشورمان در جمعیت آماری معلولان قرار دارند بر این اساس نمی توان در زمینه رفع مشکلاتشان بی تفاوت بود.

جمال باقری در ادامه سخنانش ،افزود: از حدود هفت هزار ناشنوای زیر پوشش بهزیستی مازندران یک هزار و ۳۳۹ نفر از آنها در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد : از میان ناشنوایان ورزشکار مازندران سال گذشته ۶۴ نفر آنها به اردوی تیم ملی دعوت شدند که پس از طی کردن مراحل آزمون و ارزیابی‌ها، ۲۴ نفر آنها در تیم های ملی حضور دارند و افتخارآفرینی کشورمان در میادین ورزشی را رقم می‌زنند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان از تحصیل و حضور در مراکز علمی به عنوان دیگر درجات موفقیت این معلولان نام برد و گفت: هم اکنون ۱۵۰ ناشنوا و کم شنوای استان در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند که تحصیل یکی از این ناشنوایان در مقطع دکتری تربیت بدنی جز افتخارات علمی این قشر به شمار می رود.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان بهزیستی، وی با اشاره به اینکه کانون ناشنوایان استان مازندران در ۱۳ شهرستان شعبه دارد، افزود : پنج هزار و ۳۴۳ ناشنوا در این کانون ها عضو هستند و از این مراکز خدمات می‌گیرند.

باقری ارائه خدمات حمایتی را بخشی از وظایف محوله به بهزیستی عنوان کرد و ادامه داد: در همین زمینه پارسال هزینه جراحی کاشت حلزون یک هزار و ۸۰۰ کودک و نیز ارائه تسهیلات اشتغال و کارفرمایی به ۵۰۰ نفر از ناشنوایان مازندران پرداخت شد.

معلولان در جامعه مورد توجه نیستند

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: معلولان واقعیت یک جامعه هستند که متاسفانه مورد توجه قرار نمی گیرند.

علی اصغر یوسف‌نژاد با اشاره به تصویب قانون جامع حمایت از معلولان در مجلس ، از اصلاح بخش هایی از آن برای هرچه نزدیک تر شدن به منافع معلولین خبر داد و گفت: از تمامی مدیران میخواهم تا با مطالعه این قانون، وظایف دستگاه‌های اجرایی نسبت به معلولین را بهتر بشناسند.

وی یادآور شد: معلولان در زمینه آموزشی، ورزشی و فعالیت های اجرایی، خود را به اثبات رسانده اند و لازم است از ظرفیت این قشر برای اعتلای کشور استفاده شود.

در حاشیه این مراسم علاوه بر تجلیل از افتخار آفرینان جامعه ناشنوایان مازندران نمایشگاه توانمندی های ناشنوایان مازندران نیز برپا شد.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/