رئیس کل سازمان بهزیستی استان تهران شناسایی معتادان بهبودیافته با هدف حرفه‌آموزی به آنها خبر داد.

به گزارش نیکوکار، داریوش بیات‌نژاد (رئیس کل سازمان بهزیستی استان تهران)با تاکید بر این موضوع که هیچ منطقی نمی‌تواند موازی‌کاری‌های سازمان‌های مشابه در کاهش آسیب‌ها را توجیه کند، گفت: باید به موازی‌کاری‌های بین سازمان‌ها توجه کرد، هر سازمان تنها موظف است در حیطه مسئولیت‌های خود ایفای نقش کند. هر دستگاه و هر سازمانی باید مجری ماموریت‌ها و مسئولیت‌های خودش باشد. ما در سازمان بهزیستی تمام سعی‌مان را کرده‌ایم که مشخصا به وظایف ذاتی خود عمل کنیم و ایفاگر نقشی باشیم که قانونا به ما محول شده است.

رئیس کل سازمان بهزیستی استان تهران با بیان اینکه موازی‌کاری‌ها باید از نهادهای بالادستی نظارت و مدیریت شود، گفت: ما بعنوان یک سازمان تلاش می‌کنیم از این موازی‌کاری‌ها پرهیز کنیم. سازمان بهزیستی هرگز فراتر از وظیفه ذاتی خود عمل نمی‌کند. مگر اینکه از طرف دستگاه‌ها و نهادهای بالادستی تکلیف شود که در این صورت سازمان موظف می‌شود، خارج از مسئولیت قانونی خود کاری را انجام دهد، اما این منطقی نیست که سازمان‌های مشابه کارهای موازی کنند.

بیات‌نژاد در این خصوص افزود: اگر بخواهیم موازی‌کاری را حل کنیم، باید در سطح کلان تصمیماتی گرفته شود. محدوده مسئولیت ما در سطح استان تهران است و ما مسئولیت اجرائی داریم. بنابراین هر طرح، پروژه، ماموریت یا مسئولیتی را به ما ابلاغ کنند ما موظف به انجام آن هستیم. طبیعتا اگر در سطح کلان سیاست‌گذاری‌های بهتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت بگیرد، بخشی از موازی‌کاری‌هایی که در سازمان‌ها وجود دارد، سامان خواهند یافت.

همچنین بیات نژاد در خصوص اصلاحاتی که در مراکز TC صورت می‌گیرد، گفت: از نیمه دوم سال ۹۶ که مدیریت اجرائی مراکز ماده ۱۶ به بهزیستی واگذار شد، یعنی مراکزی که مربوط به ساماندهی معتادان متجاهر است، سازمان بهزیستی به شدت در تلاش بود تا اقدامات درمانی را در جهت بهبود بیماری اعتیاد پایه‌ریزی کند.

وی افزود: تلاش سازمان بهزیستی برنامه‌ریزی یک اقدام منظم درمانی برای پاکسازی و سالم‌سازی افراد از بیماری اعتیاد بوده است و همچنین هدف ما حمایت از آنان است. در راستای این تلاش‌ها، امروز، سازمان بهزیستی با بهینه‌سازی مراکز تی‌سی تلاش می‌کند تا بعد از آن دوره‌های سه تا شش ماهه که بیماران برای پاکسازی به مراکز اعزام می‌شوند تا درمان آنها صورت بپذیرد، در همان مسیر حرکت کنند. بنابراین افرادی که اعتیادشان درمان شده است، شناسائی می‌شوند. سازمان بهزیستی با توجه به استعداد‌ها و علایق آن‌ها تمهیداتی را برای حرفه‌آموزیشان در نظر گرفته است.

رئیس کل سازمان بهزیستی استان تهران، گفت: معتادان بعد از ترخیص از مراکز درمانی آموزش‌هایی را می‌بینند و حرفه‌هائی را می‌آموزند. این آموزش‌ها با این هدف است که بعد از ترخیص مسیر اشتغال و توانمندی‌ افراد فراهم شود. ما تلاش می‌کنیم این افراد دوباره به مسیر اعتیاد روی نیاورند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/