صندوق بازنشستگی کشوری گفت: هلدینگ آتیه صبا و شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی ۱۰میلیارد ریال به زلزله زدگان سی سخت کمک کردند.

به گزارش نیکوکار، با وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری در شهر سی‌سخت و خسارت های وارد شده به مردم آن منطقه و با توجه به شرایط سخت متاثر از زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد، هلدینگ آتیه صبا و شرکت های تابعه آن در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و حمایت از مردم شریف این منطقه، اقدام به تهیه اقلام ضروری به میزان ۱۰میلیارد ریال برای اهداء به زلزله زدگان کردند که این اقلام امروز (سه شنبه) به منطقه سی سخت ارسال شد.

این کمک ها شامل دو هزار و ۲۰۰ تخته پتوی یک‌نفره، ۶۰۰ تخته موکت ۶ متری کف چادر، ۲۱ هزار عدد کنسرو مواد غذایی، یک هزار جفت کفش ملی در سایزبندی های مختلف و دو هزار و ۲۰۰ عدد مواد بهداشتی است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۵.۶ دهم ریشتر، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه؛ ۲۹ بهمن ماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد. ۱۲ اردیبهشت سال ۹۷ نیز زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در شهرهای یاسوج و دنا اتفاق افتاد و خساراتی به هر دو شهرستان وارد شد.

سی سخت با ۷ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد. بر اساس گزارشهای اولیه ۷۸ روستای شهرستان دنا در زلزله خسارت جدی دیده اند.

زمین لرزه سی سخت خسارت جانی نداشت اما ۶۳ نفر مصدوم شد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/