مدیرکل دفتر امور کودکان ونوجوانان سازمان بهزیستی کشور از توزیع هوشمند تبلت و سیم‌کارت به هشت هزار دانش‌آموز تحت پوشش این سازمان با رعایت شان و کرامت آنها، خبر داد و گفت: اجرای این طرح موجب جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان شد.

به گزارش نیکوکار، سعید بابایی روز سه‌شنبه در نشست توزیع هوشمند ۸۰۰ تبلت و سیم‌کارت بین دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی در سازمان بهزیستی افزود: این تبلت و سیم‌کارت ها تاکنون برای چهار هزار و ۴۲۱ دانش‌آموز ارسال قطعی شده و احتمالا تاکنون به دست ۷۷۵ نفر از دانش‌آموزان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری رایتل و دیجی‌کالا و براساس سلیقه و انتخاب دانش‌آموزان به صورت خرید اینترنتی با حفظ کرامت مددجویان، انجام شده است، گفت: دانش‌آموزان برای دریافت تبلت و سیم‌کارت پس از ارسال پیامک و ارزشیابی از سوی مددکاران کلینیک ها، اکانتی در دیجی کالا ساختند و آدرسی ثبت کردند و سپس روند توزیع آغاز شد. اکنون تبلت و سیم‌کارت‌ها به ۵۶ درصد دانش‌آموزان تحویل قطعی شده است.

مدیرکل دفتر امور کودکان ونوجوانان سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: تعداد دانش‌آموزان واجد شرایط که تبلت ها در نهایت به آنها تخصیص پیدا می‌کند، هشت هزار نفر است که بیشترین تعداد این دانش‌آموزان در استان خراسان رضوی با تعداد یکهزار و ۱۴۱ و سپس استان‌های کرمان با ۹۰۴ دانش آموز، استان آذربایجان غربی با ۸۹۶ دانش آموز و بعد تهران بوده و سپس با استان‌ها با تعداد کمتر مانند ایلام با ۳۸ دانش‌آموز به پایان می‌رسد.

بابایی با بیان اینکه کار توزیع را با استان‌های کوچک شروع کردیم، افزود: استان‌هایی مانند استان‌های خوزستان، کردستان و کهگیلیویه و بویراحمد در آخرین بخش ارسالی تبلت و سیم کارت هستند.

وی یادآور شد: بیشترین توزیع در استان قم با ۹۶ درصد بوده است؛ همچنین اطلاعات کسانی که تبلت و سیم‌کارت را تحویل گرفته‌اند یا در مسیر ساخت اکانت هستند، در حال رصد است. دو هزار و ۷۵۵ دانش‌آموز نیز در مسیر ساخت اکانت در دیجی‌کالا هستند که امیدورایم تا پایان سال این طرح را بتوانیم تمام کنیم.

بابایی گفت: کودکانی داشتیم که در معرض ترک تحصیل بودند و هنگامیکه که تبلت ارائه شد، توانستند تحصیل را ادامه دهند؛ همچنین نمونه هایی داشتیم که کودکان مجبور بودند به خانه‌های همسایه‌ها بروند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/