رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: هم‌وطنان کمک‌های مردمی خود به زلزله‌زدگان را از طریق مراجع معتبر انجام دهند.

به گزارش نیکوکار، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: با توجه به وقوع زلزله در سی سخت از توابع استان کهگیلویه و بویر احمد هم‌وطنان گرامی کمک‌های مردمی خود به زلزله‌زدگان را از طریق مراجع معتبر انجام دهند.

وی افزود: همواره مجرمان سایبری به دنبال سوءاستفاده از اعتماد هم‌وطنان بوده و سعی دارند با برانگیختن احساسات آنان، اهداف مجرمانه خود را عملی کنند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: برخی از مجرمان سایبری با انتشار اخبار گسترده و همچنین تصاویر دل‌خراش از این حادثه به دنبال احساساتی کردن هم‌وطنان بوده و در گام بعد از آنان درخواست واریز وجه و کمک‌های مردمی به شماره‌حساب‌های اعلامی می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا بیان کرد: اکثر پیام‌های منتشرشده در کانال‌ها و گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی جعلی بوده و تنها به دنبال سوءاستفاده از هم‌وطنان هستند.

وی افزود: هم‌وطنان فریب تبلیغات کانال‌ها و گروه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی را که ادعای جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان را دارند نخورده و کمک‌های مادی خود را حتماً از طریق مراکز معتبر که دارای مجوز هستند، انجام دهند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/