کد خبر: 9255

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر، از امدادرسانی به ۵۱۷۴ نفر از هموطنان آسب دیده از حوادث جوی در ۵۲ شهر و روستا و ۳۶ محور کوهستانی ۱۶ استان کشور خبر داد.

به گزارش نیکوکار، مهدی ولی پور ضمن تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر در (در چهار روز گذشته) در استان های متاثر از حوادث جوی و اقلیمی افزود: طبق آخرین اخبار ارزیابی شده دریافتی از سوی گروه های امداد و نجات، حوادث یادشده مسافران را در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان با مشکلاتی همراه کرده است.

وی ادامه داد: با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر در چهار روز گذشته ۸۴ نفر از هموطنان و مسافران متاثر از حوادث جوی و اقلیمی در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری، مدارس، مساجد و نظایر آن اسکان اضطراری و موقت یافتند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: رهاسازی ۱۰۵ دستگاه خودرو از برف، توزیع ۱۰۰۷ تخته پتو، ۷۱۳۵ کیلوگرم نایلون، ۶۶۵ بسته غذایی، ۱۹۳ بطری آب معدنی و ۳۷۳ بسته بیسکوییت از دیگر اقدامات ۶۴ تیم (متشکل از ۲۳۱ نفر امدادگر و نجاتگر هلال احمر) در خدمات رسانی به هموطنان و مسافران در ۱۶ استان کشور بوده است.

ولی پور از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

وی گفت: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

طرح ملی امداد و نجات زمستانه که از روز پنجشنبه ۲۰ آذر آغاز شده تا پایان روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹ به مدت ۹۰ روز در سراسر کشور ادامه خواهد داشت که در این طرح ۱۱ هزار امدادگر و نجاتگر هلال احمر به ارائه خدمات متنوع امدادی به آسیب دیدگان حوادث و سوانح غیر مترقبه در شرایط جوی ناپایدار می پردازند.

در این طرح هزار و ۲۶۳ مرکز شامل ۵۶۱ پایگاه ثابت، ۱۷۹ پایگاه موقت، ۲۲ مرکز امداد هوایی، ۴۳۳ شعبه در مراکز ۳۲ استان و ۳۴ تیم آموزش و نگهداری سگ‌ های تجسس(آنست) به همراه هزار و ۵۵۳ تیم تخصصی هلال احمر و به کار گیری هزار و ۴۳ دستگاه آمبولانس، ۱۹ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴۵۶ خودروی نجات، ۵۰ دستگاه خودروی ویژه عملیاتی(آرگو)، ۱۱ دستگاه خودروی فرماندهی عملیات، ۱۶ دستگاه خودروی ارتباطات، ۱۲ هزار و ۱۸ دستگاه خودروهای امدادی، ۱۲۲ دستگاه موتورلانس و ۴۸۰ دستگاه موتور سیکلت فعالیت دارند.

در اجرا و برگزاری این طرح ملی مکان های در نظر گرفته شده برای اسکان اضطراری با توجه به شیوع کرونا، دو برابر سال قبل است و در همه شهرستان‌ها به ویژه در مناطقی که گردنه‌های برفگیر وجود دارد، تکایا، حسینه‌ها و مساجد هم برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده و به علاوه پایگاه‌های امدادی هلال احمر تجهیز شده و بسته‌های امدادی ۲۴ و ۷۲ ساعته تامین شده است.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده‌ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می‌کند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/