رییس‌کل دادگستری خراسان ‌رضوی به منظور رسیدگی فوری، همه‌جانبه و موثر به رخداد اخیر کودک‌آزاری در شهرستان ششتمد واقع در غرب این استان "دستور ویژه" صادر کرد.

به گزارش نیکوکار، غلامعلی صادقی به همین منظور با صدور دستور ویژه، رییس حوزه قضایی ششتمد را ملزم نمود تا با قید فوریت نسبت به دستگیری متهم یا متهمان کودک‌آزاری اخیر در این منطقه و رسیدگی سریع به پرونده قضایی آن اقدام کند.
دادگستری خراسان ‌رضوی روز یکشنبه به نقل از رییس حوزه قضایی ششتمد گزارش داد: اقدامات گسترده و ویژه‌ای برای دستگیری متهمان کودک‌آزاری از ابتدای تشکیل پرونده آن در این شهرستان آغاز شده و همچنان با سرعت ادامه دارد.

براتعلی محمدی افزود: کودک پسری که در جریان این رخداد صدمات متعددی دیده نیز هم‌اکنون تحت مراقبت درمانی قرار دارد.

وی گفت: تحقیقات قضایی و اقدامات ویژه در چارچوب این پرونده با موضوع کودک‌آزاری ادامه دارد و ضابطان قضایی در همین مسیر تمام ظرفیتهای محلی و استانی را بکار گرفته‌اند.

سرپرست اداره بهزیستی سبزوار دیروز به خبرنگار ایرنا گفت: پدری که با ضرب و شتم فرزندش در ششتمد مرتکب کودک‌آزاری شده، به دستور دادستان دستگیر شد.

حسین دولت‌آبادی افزود: این کودک پسر جمعه یکم اسفند ماه جاری توسط پدرش مورد شکنجه شدید قرار گرفته بود که با اطلاع‌رسانی همسایگان موضوع در دستور کار نهادهای حمایتی و قضایی قرار گرفت.

وی اعتیاد والدین به مواد مخدر را عامل نخست کودک‌آزاری در این منطقه ذکر و بیان کرد: آسیبهای اجتماعی، اختلالات روانی و طلاق از دیگر عوامل منجر به آزار کودکان هستند.

مرکز شهرستان ۲۴ هزار نفری ششتمد در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب سبزوار و ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. ششتمد که اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ با انفکاک از شهرستان سبزوار به شهرستان ارتقا یافت شامل دو بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ روستا است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/