رئیس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود ۳۰۰ خانواده در شهرستان سی‌سخت تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، اعلام کرد که به حساب آسیب‌دیدگان جامعه هدف در منطقه‌زلزله‌زده سی‌سخت، مبلغی به میزان مستمری دو ماهه‌شان، طی چند روز آینده واریز می‌شود.

به گزارش نیکوکار، محمدرضا کاظم‌زاده ضمن ارائه گزارشی از اقدامات ستاد مدیریت بحران بهزیستی برای منطقه زلزله‌زده سی‌سخت، گفت: ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه شبِ ۲۹ بهمن ماه، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان دنا، شهر سی‌سخت به وقوع پیوست.

وی افزود: البته این زلزله هیچگونه خسارت جانی به همراه نداشته است و بسیاری از مصدومین حادثه به صورت سرپایی درمان شدند و ۲ نفر از آنها وضعیت وخیمی داشتند و اکنون تحت درمان هستند.

کاظم‌زاده با بیان اینکه بازدید از شهر زلزله‌زده سی‌سخت همچنان ادامه دارد، افزود: زلزله‌زدگان نیازمند اقلام ضروری مانند وسایل گرمایشی، پتو، کنسرو و… هستند؛ در این راستا باید به استان‌های همجوار و استان‌های معین اعلام کنیم تا این اقلام هرچه زودتر با کمک خیرین تهیه و به دست نیازمندان و گروه جامعه هدف برسد.

رئیس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وضعیت منازل مسکونی منطقه زلزله‌زده سی‌سخت، بیان کرد: طی ارزیابی که بنیاد مسکن داشته است، اکثر منازل را تخریب ۱۰۰ درصد اعلام کرده و این موضوع مورد تایید بنیاد بوده است که بازسازی‌ها و ساخت این مسکن‌ها با کمک سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن در پروسه زمانی انجام شود.

به گفته وی، به دستور ریاست سازمان بهزیستی بنا داریم که در اسرع وقت به حساب آسیب دیدگان جامعه هدف سازمان در منطقه‌زلزله‌زده، مبلغی به میزان مستمری دو ماهه‌شان را طی چند روز آینده به حساب‌شان واریز کنیم. به طور مثال اگر مددجویی ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می کند، سازمان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حساب آنها واریز می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که چند نفر مشمول دریافت مستمری به میزان (مستمری دو ماهه‌شان)‌ می‌شوند؟ گفت: به مددجویان آسیب‌دیده مستمری دو ماهه‌شان پرداخت می‌شود و طبق گزارش مدیر کل بهزیستی استان بیش از ۹۷ درصد از این خانواده‌ها مشمول این مستمری می‌شوند.

بنابر اعلام کاظم‌زاده حدود ۳۰۰ خانواده در شهرستان سی‌سخت تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

وی ادامه داد: همچنین با دستور ریاست سازمان قصد داریم مبلغی را نیز به بهزیستی استان، در صورت نیاز برای کمک به سایر مددجویان استان، واریز کنیم.

رئیس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه منزل مسکونی یک خانواده دارای ۲عضو معلول تخریب شده است، گفت: اقدام لازم جهت اسکان فوری‌شان صورت گرفته و یک دستگاه کانکس مناسب تامین شده است که در حیاط منزل‍شان مستقر شدند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/