رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران افزایش جامعه هدف نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و سازمان بهزیستی را نشان‌دهنده گسترش فقر در جامعه دانست و گفت: کج‌کارکردی ساختارهای کلان و دستگاه‌های مختلف موجب سرریز فقرا به نهادهای حمایتی می‌شود.

به گزارش نیکوکار، سیدحسن موسوی چلک آینده‌نگری و اتخاذ تصمیمات کارشناسی را تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی در حوزه اجتماعی دانست و افزود: مسئولان می‌گویند می‌خواهیم اختلاف طبقاتی را کم کنیم اما در حد شعار باقی می‌ماند و در حوزه آسیب‌های اجتماعی و کمک به اقشار کم درآمد، آینده نگری وجود ندارد و سیاست‌گذاری‌ها به صورت کور و بدون برنامه انجام می‌شود.

وی با اشاره به شرایط امروز کشور در حوزه اجتماعی، گسترش فقر، افزایش موارد خودکشی و … ادامه داد: نظام اجتماعی و فرهنگی ما در این حوزه موفق نبوده است. با وجود واقعیت‌هایی که در کشورمان وجود دارد کار هدفمندی انجام نداده‌ایم و در عین حال توقع داریم این موضوعات پیچیده با پند و اندرز و گفتاردرمانی حل شود.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران خواستار اجرای قانون در پرداخت مستمری به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شد و خاطرنشان کرد: این نهادهای حمایتی چندین دهه است که مستمری‌هایی را به اقشار نیازمند و کم درآمد جامعه پرداخت می‌کنند، اما هیچ‌گاه در طول این چند دهه مستمری نیازمندان مطابق قانون پرداخت نشده و همیشه کمتر از چیزی بوده که در قانون به آن اشاره شده است.

چلک خواستار حمایت دولت و مجلس از کمیته امداد و بهزیستی برای پرداخت مستمری مکفی به خانواده‌های تحت حمایت شد و گفت: پیش ‎بینی می‌شود سال آینده فقرا فقیرتر شوند زیرا این بلاتکلیفی در کشور به فقرا و اقشار کم درآمد بیشترین آسیب را خواهد زد.

وی خواستار تغییر بودجه به نفع نیازمندان شد و اظهار کرد: حتی اگر بودجه پیشنهادی دولت اجرایی شود باز هم گرهی از اقشار کم درآمد را حل نمی‌کند مگر اینکه در فرصت باقی مانده مجلس و دولت در تعاملی سازنده، بودجه را به نفع نیازمندان تغییر دهند و دستکم زمینه پرداخت مستمری به میزان قانونی به محرومان و جامعه هدف امداد و بهزیستی را فراهم کنند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر