نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مددجویان، معلولان و ایثارگران را از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی برای یکسال معاف کردند.

به گزارش نیکوکار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مواد ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۱۷ طرح جهش تولید و تامین مسکن را بررسی کردند.

در جریان بررسی این مواد، ماده ۱۴ جهت رفع ابهامات آن به کمیسیون عمران ارجاع شد. در این ماده موضوع نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازار مصالح ساختمانی و تامین آن با قیمت تمام شده متعارف آمده است.

نمایندگان ماده ۱۵ را تصویب کردند که به موجب آن هزینه صدور و تمدید پروانه ساختمانی، گواهی پایان کار ساختمان کلی برنامه‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی با ۳۰ درصد تخفیف محاسبه و دریافت می‌شود.

ماده ۱۶ نیز به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که به موجب آن وزارت راه و شهرسازی با اعمال سیاست‌های تشویقی، مهندسین داوطلب برای ارائه خدمات فنی مهندسی در طرح‌های حمایتی تأمین مسکن را معرفی نماید.

همچنین در تبصره این ماده آمده است؛ مددجویان، معلولان و ایثارگران با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی برای یک بار معاف هستند و مابه التفاوت آن از محل منابع صندوق ملی مسکن، تأمین و در وجه سازمان نظام مهندسی ساختمان واریز می گردد.

ماده ۱۷ نیز جهت رفع ابهام به کمیسیون عمران ارجاع شد که در آن سه وزارتخانه‌های نفت، نیرو و ارتباطات مکلف شده بودند که برای واحدهای مسکونی برنامه‌های حمایتی مسکن فقط حق انشعاب دریافت کرده و هیچ مبلغی برای تامین و انتقال آن دریافت نکنند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/