کد خبر: 8942

مدیر بهزیستی شهرستان شمیرانات ضمن تشریح وضعیت «شیرخوارگاه آمنه»، از بازسازی ساختمان این شیرخوارگاه خبر داد.

به گزارش نیکوکار، علیرضا عمادی با بیان اینکه شیرخوارگاه آمنه در سال ۱۳۴۷ افتتاح شده است، اظهار کرد: بیش از ۵۰ سال از عمر این ساختمان می‌گذرد و بالطبع نیاز است تغییرات و بازسازی داشته باشد، البته طی این سالها این ساختمان بازسازی شده، اما به نظر باز هم نیاز به بازسازی دارد. البته هدف ما بازسازی کامل نیست، زیرا این موضوع اتفاقی نشدنی است به ویژه اینکه ما در استان شیرخوارگاهی با نام شبیر با حدود ۳۰۰ نفر ظرفیت داریم و لذا از نظر اقتصادی بازسازی کامل این ساختمان منطقی نیست.

وی با تاکید بر اینکه مشکل عمده شیرخوارگاه آمنه بازسازی و بهسازی آن است، گفت: به طور مثال بخش نوزادانِ این ساختمان در طبقه دوم قرار دارد و لازم است تا این بخش به طبقه همکف منتقل شود، چراکه در صورت بروز مشکل و اتفاق اورژانسی، فاصله‌ این بخش با حیاط ساختمان، می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

عمادی با بیان اینکه حدود ۹۴ کودک در شیرخوارگاه آمنه حضور دارند، تصریح کرد: این درحالیست که تعداد فرزندان این شیرخوارگاه در ۲ ماه گذشته حدود ۱۴۰ نفر بود. از میان ۹۴ کودک شیرخوارگاه آمنه، حدود ۱۵ نفر از این کودکان (کیس توانبخشی) هستند و حدود ۵ نفر از آنها دچار بیماری‌های خاص هستند. اکثر کودکان این شیرخوارگاه بدسرپرست هستند که تعداد آنها حدود ۸۱ کودک است.

مدیر بهزیستی شهرستان شمیرانات با اشاره به اینکه باتوجه به قدمت ساختمان، درحال رایزنی برای بازسازی شیرخوارگاه آمنه هستیم، یادآور شد: یکی دیگر از اهداف ما ایجاد بخش بینابینی به شیرخوارگاه است؛ در حال حاضر نوزادانی هستند که دچار بیماری‌هایی مانند ایدز، بیماری‌های ذهنی و… هستند و افرادی که درخواست حضانت فرزندان را دارند، به دنبال فرزندان سالم هستند، در این راستا لازم است بر روی فرهنگ‌سازی جامعه کار شود که حتی اگر خانواده‌ها حضانت کودکی با بیماری خاص و مشکلات توانبخشی را برعهده گرفتند هم یک خیر جمعی صورت گرفته است.

عمادی تاکید کرد: در بسیاری از مواقع کودکانی که دچار بیماری‌های خاصی هستند در بهزیستی ماندگار می‌شوند.

مدیر بهزیستی شهرستان شمیرانات گفت: برخی از کودکان شیرخوارگاه دچار معلولیت‌های بسیار شدید هستند که باید به شیرخوارگاه‌های خاص منتقل شوند، اما در این میان کودکانی هم هستند که می‌توان با کمک خدمات توانبخشی آنها را بهبود بخشید، در این راستا قصد داریم با راه‌اندازی بخش توانبخشی در شیرخوارگاه، خدمات توانبخشی برای این کودکان از دوران نوزادی آغاز شود.

عمادی در ادامه در باره موضوع نیروی انسانی این شیرخوارگاه نیز عنوان کرد: در سال گذشته آزمون اداری و استخدامی برگزار و افرادی جذب شیرخوارگاه شدند، اما اکثر آنها انصراف دادند. اکثر آنها دارای لیسانس و فوق لیسانس بودند و با دید دیگری وارد این کار شدند اما زمانی که به عنوان مربی با سختی کار شیرخوارگاه مواجه شدند، انصراف دادند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت شیرخوارگاه آمنه بیان کرد: اصولا هر ۶ کودک نیاز به یک مربی و یک کمک مربی دارد، این درحالیست که ما با استاندارد فاصله بسیاری داریم. اما پیگیر هستیم تا بتوانیم نیروی انسانی را تامین کنیم و البته این موضوع همکاری سازمان امور اداری استخدامی را هم می‌طلبد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/