کد خبر: 8939

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از ساخت مسکن برای نیازمندان و محرومان جامعه با استفاده از مالیات بر خانه‌های خالی خبر داد.

به گزارش نیکوکار، حجت الاسلام والمسلمین محمد صفری ملک میان اظهار داشت: در این خصوص به دنبال تاسیس یک صندوق برای هدایت و تجمیع مالیات بر خانه های خالی از سکنه هستیم تا بتوان با این روش بخشی از مسکن نیازمندان و محرومان حل شده و صاحب خانه شوند.

وی با بیان اینکه با ارائه طرحی به مجلس به دنبال منابع بازگشتی تسهیلات مسکن مهر برای افزودن منابع مذکور در تامین مسکن محرومان هستیم، تصریح کرد: به رغم تلاش های انجام گرفته در خصوص محرومیت زدایی و تقویت ساختارهای معیشتی به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه از سایر مسوولان می خواهیم توجه بیشتری به این قشر داشته باشند تا منجر به ارتقا وضعیت معیشت آنان شود.

صفری ملک میان با تاکید بر اینکه مشکلات محرومان و نیازمندان باید متناسب با شرایط روز بررسی و مورد توجه قرار گیرد، افزود: برخی مردم در حوزه معیشت و اشتغال نگرانی هایی دارند که در صورت عدم توجه افزایش می‌یابد و نباید اجازه دهیم مسایل قابل حل، به جایی برسد که کار گره بخورد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم با شاخصه‌های انقلابی‌گری و جهادی بودن تشکیل شده و بنا را بر این گذاشته تا طبق فرمایشات مقام عظمای ولایت توجه هرچه بیشتری به محرومان داشته باشد.

وی تصریح کرد: به منظور رفع و حل مشکل محرومان مجلس شواری اسلامی تاکنون مصوباتی خوبی داشته و امیدواریم زمینه اشتغال آنان را فراهم کرده و در نهایت موجب تولید ثروت در جامعه شویم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت همچنین بر ضرورت افزایش چند برابری مستمری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی تاکید کرد و گفت: در مجلس به دنبال این موضوع هستیم، مستمری کنونی حتی با افزایش ۲۵ درصدی پیش‌بینی شده در لایحه بودجه، به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای معیشتی خانواده‌های محروم نیست.

وی اظهار داشت: با توجه به این موضوع که در آستانه سال نو هستیم، بنا را بر این گذاشتیم تا نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد، بهزیستی، آستان قدس و ستاد اجرایی حضرت امام(ره) به همراه بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت، دست به دست هم دهند تا در ماه‌های آتی شاهد اتفاقات و اخبار خوبی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه و خانواده‌های تحت حمایت باشیم.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/