رییس بنیاد مستضعفان گفت: بخشی از املاک این بنیاد با اجازه و یا بی‌اجازه در دست افراد و یا ارگان‌هایی است. بخشی که اجاره نامه برای این املاک ندارند باید آن‌ها را به بنیاد بازگردانند، ابن مرام ما و مرام امامان و علی (ع) است و از آن کوتاه نمی‌آییم. راهکار ما قوه قضائیه است که در این راستا حدود ۱۱۰۰۰ پرونده به قوه قضائیه ارسال کردیم.

به گزارش نیکوکار، پرویز فتاح در آئین اهدای ۱۰۰ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم که به صورت پخش زنده از استان ایلام برگزار شد، اظهار کرد: هیچ دیکتاتور و طاغوتی به اندازه این پدر و پسر ملعون عاشق غصب زمین نبوده‌اند. در برخی موارد بعضا افراد را کشته، شلاق زده و زندانی و اموال را غصب کرده‌اند و این موارد در حالی است که عده‌ای در حال تطهیر عملکرد این خاندان هستند.

وی ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی مشکلاتی داریم اما نباید خدمات نظام در ۴۲ سال گذشته را نادیده گرفت و نباید نابخردان این رژیم منحوس را تطهیر کنند چراکه این ظلم به ملت است.

واگذاری اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم ادامه دارد

رییس بنیاد مستضعفان افزود: در ابتدا تصور می‌کردیم اهدای این اسناد به مردم اگر به ۱۰۰ هزار سند برسد تمام می‌شود اما این چنین نیست و تا هر کجا بشود پیش خواهیم رفت. حق باید به حقدار برسد و رضایت مردم باید جلب شود چراکه عدالت قرار دادن شیء در جای خود است و هرآنچه غیر از آن ظلم است. این کار مفهوم عدالت انقلاب امام ره است و به دستور مقام معظم رهبری است.

فتاح درباره ارزش ۱۰۰ هزارمین سند از املاک غصب شده گفت: ارزش تجمعی هر ساله اسناد ۳۰۰۰ میلیارد تومان بود اما ارزش امروز آن بیش از ۱۰۰۰۰ میلیارد تومان است که فدای سر مردم و منتی برای آن نیست.

این اسناد شامل ۴۴ هزار فقره ملک اعم از قریه، شکارگاه، مرتع و … است که در گذشته به نام آن پدر و پسر ملعون زده شده بود. اکنون به کجا رسیدند؟، اکنون چه شد؟.

اگر کسی خطا کند این نظام به حساب او می‌رسد

وی تصریح کرد: پیام انقلاب امام پس گیری این اموال  و دادن آن به ملت است. امام حتی حکومت را با رای ملت بر سر کار آورد. اگر کسی خطا کند این نظام به حساب او می‌رسد و باید برسد چراکه در غیر این صورت مردم به حساب او می‌رسند.

وضع مردم تعریفی ندارد

فتاح گفت: وضع مردم و مشکلات مردم تعریفی ندارد. بنیاد مستضعفان باید با تمام توان در خدمت محرومان باشد و هست. در کارنامه بنیاد مستضعفان مدرسه سازی، بیمارستان سازی و ساخت خانه محرومان و خانه معلولان و… وجود داشته است و به لطف خدا این اقدامان برای سال ۱۴۰۰ و پس از آن افزایش خواهد یافت. به غیر از این اقدامات بنیاد مستضعفان، بسیاری از املاک را برای مدرسه سازی در اختیار وزارت آموزش و پرورش و یا املاکی را برای ساخت بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و سایر ارگان‌ها قرار داده است و اکنون نیز آماده هر کمکی به نفع مردم است.

برای بازگرداندن مال مردم به خودشان منتی نیست

فتاح خاطر نشان کرد: بنیاد مستضعفان هرچه درآمد و سود دارد برای مردم است و باید به مردم بازگردانده شود. این صدمین فقره نیز رایگان به مردم اهدا می‌شود و برای آن منتی نیست چراکه مال خود مردم است‌. در این ۴۲ سال محرومین در این املاک زندگی کرده‌اند، اجاره‌ای از آنها گرفته نشده اما سندی هم نداشتند، اکنون سند شش دنگ آن به مردم اهدا می‌شود و این در حالی است که در گذشته شش دنگ این اسناد به نام خاندان پهلوی بود.

رییس بنیاد مستضعفان همچنین افزود: این مراسم امروز در ایلام برگزار شد چرا که ایلام از اهمیت بالایی برای ما و رهبری برخوردار است و از این جهت مراسم را در ایلام برگزار کردیم. مرز نشینان فداکار این استان حقی بر گردن ایران دارند. در برابر بزرگواری آن‌ها سر تعظیم فرود می‌آورم. هرچه به آنها خدمت کنیم کم است‌. تاریخ مقاومت، وفاداری، ولایت مداری مردم ایران مهم است. خدمت به استان ایلام فضیلت و افتخار است.

ترامپ رفت اما زهرش را ریخت

فتاح همچنین با اشاره به تحریم بنیاد مستضعفان از سوی ترامپ گفت: به لطف خدا در بنیاد مستضعفان از لحاظ اقتصادی جهش تولید اتفاق افتاده و صادرات ما بهتر شده است. برخی گفتند چرا ترامپ در لحظات پایانی مسئولیت ریاست خود بنیاد را تحریم کرد؟، ترامپ رفت اما زهرش را ریخت، اما ما تحریم را تبدیل به فرصت می‌کنیم و مراممان را عوض نمی‌کنیم. بسیاری از محصولاتی که وارد می‌کردیم اکنون در داخل کشور تولید می‌شود، این یعنی می‌توانیم، می‌شود و توانستیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تبریک دهه فجر اطهار کرد: ماهیت این انقلاب عدالت محور بوده است. مردم از ظلم حکومت پهلوی به ستوه آمده بودند و راهی جز انقلاب امام جلوی پای آن‌ها نبود. خواسته مردم رفع ظلم و تبعیض و ایجاد عدالت بود. امام با همین خط مشی انقلاب را آغاز کرد و اینگونه مردم امام را از جنس خود دیدند و به او پیوستند.

فتاح گفت: کسی امام را به مردم تحمیل و تبلیغ نکرد. اکنون که ۴۲ سال از انقلاب گذشته باید به مبانی انقلاب امام بازگردیم و بنگریم تا چه اندازه پای این مبانی ایستاده‌ایم. استقامت در مسیر و هدف بود که پیامبر اسلام را پیر کرد. ما نیز نباید از استقامت در هدف عدول کنیم که این خط مشی مقام معظم رهبری است. ایستادگی ما در مباحث اقتصادی نیز از جنس صبر و ریشه در قرآن دارد. در این استقامت ثواب و عدالت گنجانده شده و نظام به این نوع ایستادگی نیاز دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: وای از روزی که از ایستادگی برای اهداف عدول کنیم چراکه با عدول ما مردم نیز به راحتی بازمی‌گردند. مروم عقد اخوت دائمی نبسته‌اند. اگر تا کنون صبوری و استقامت کرده‌اند علت این است که جان انقلاب، امام و خط مشی حضرت آقا ر احساس می‌کنند در عیر اینصورت کدام ملت است که چنین سختی را تحمل کند؟. آفرین بر این صبر و تواضع ملت.

وی یادآور شد: بنیاد مستضعفان اولین نهادی است که با فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد. بنازم به امام محرومان چراکه این اقدام امام به معنای آن است که من برای رسیدگی به محرومان آمده‌ام. امام گفت ما خاک پا و خادم ملت هستیم. امام وصیت کرد نگذارید انقلاب محرومان از بین برود. اکنون ما چگونه می‌توانیم از انقلاب امام پاسداری کنیم؟، پاسخ این است که باید عمل کنیم و با حرف و شعار و صحبت این مهم ممکن نیست. از سوی دیگر این عمل کردن یعنی ایستادگی بر خط مشی و جان انقلاب و امام.

فتاح همچنین گفت: امروز با افتخار و با اذن مقام معظم رهبری اعلام می‌کنیم، بنیاد مستضعفان در مسیر کامل خدمت به مردم و ملت قرار گرفته و این وظیفه ذاتی ما است و مردم ولی نعمتان ما هستند. اگر ما در منصبی هستیم این مقام را مردم به ما اهداء کرده‌اند و مردم مالکان اصلی انقلاب و نظام‌اند. مسئولیت اصلی ما خدمت و خادمی به مردم است.

باید میان مردم رفت و حرف مردم را شنید

رییس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: ما مسئولین باید فاصله‌هایمان را با مردم کم کنیم تا نسبت به مشکلات آن‌ها بی‌تفاوت نشویم. باید میان مردم رفت و حرف مردم را شنید. این مردم مقاومت کرده‌اند و با همین مقاومت نظام سلطه را به چالش کشیدند و قاتل شهید سلیمانی را به ذلت کشاندند. این مقاومت از جنس قرآن است، ملت و امام و رهبر مقاومت جانانه کردند، این مقاومت سخت بود اما ثمره‌اش شیرین است و شیرین‌تر هم خواهد شد.

وی افزود: اتکای ما باید به توانمندی‌های داخل نظام باشد، کسی مخالف تعامل نیست اما باید به داخل کشور متکی بود. امروز در بنیاد مستضعفان هیچ کاری معطل تحریم نشده و نخواهد شد.

مراسم اهدای ۱۰۰ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مالکان اصلی در شهر ایلام و به طور همزمان در ۴ استان آذربایجان غربی، گلستان، قزوین و خراسان شمالی برگزار شد. در این مراسم که مصادف با دهه مبارک فجر برگزار شد، بخش قابل توجهی از املاکی که در دوران پهلوی توسط این خاندان از مالکانشان غصب شده و به نام خاندان پهلوی، سند خورده و پس از انقلاب در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفته بود، به نام مالکانش سند خورد.

همچنین همزمان با برگزاری این مراسم، تعداد اسناد بازگردانده شده به مردم به بیش از ۱۰۱ هزار سند رسید که مساحتی بالغ بر ۳۱۰ میلیون متر مربع را شامل می شود.

بر اساس این گزارش، بیش از ۸۵ هزار سند از این املاک واگذار شده، کاربری مسکونی داشته، بیش از ۱۵ هزار سند با کاربری کشاورزی است و ۷۳۳ سند نیز کاربری تجاری دارند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/