کد خبر: 8892

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: خیرین نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت استان فارس ایفا کردند که نقش‌آفرینی آنان در این حوزه پراهمیت و ستودنی است.

به گزارش نیکوکار، عبدالرسول همتی چهارشنبه همزمان با دهه مبارک فجر در آیین افتتاح مرکز جامع سلامت حاج عزت‌الله خسروی در روستای نظام‌آباد اقلید افزود: این مرکز جامع خیرساز سلامت با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان احداث شده که سهم خیر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و مابقی توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز تامین اعتبار شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تا پایان امسال یونیت دندانپزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی به امکانات مرکز سلامت روستای نظام‌آباد افزوده خواهد شد.

همتی با بیان اینکه مشارکت‌های مردمی و همکاری‌های بین بخشی ۲ اصل مهم در مراقبت‌های اولیه بهداشتی است، اظهارکرد: در دوران شیوع کرونا اگر همکاری‌های مردم وجود نداشت، به هیچ عنوان امکانات بهداشتی و درمانی پاسخگوی نیازهای جامعه نبود.

وی بیان کرد: مردم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به کاهش روند مبتلایان به کرونا کمک کردند و امروز شاهد آن هستیم که آمارهای مبتلایان و مرگ میرهای کرونا در فارس کاهش یافته است.

مسوول مرکز جامع سلامت روستای نظام‌آباد شهرستان اقلید نیز به خبرنگار ایرنا گفت: جمعیت تحت پوشش این مرکز ۳ هزار و ۶۰۰ نفر است و روستاهای اطراف را پشتیبانی می‌کند.

مژگان نجاتی افزود: پیش از این یک خانه بهداشت با ساختمان فرسوده، خدمات بهداشتی را به مردم ارایه می‌کرد که هم اکنون با ایجاد این مرکز، کمک مهمی به تامین سلامت مردم شده است.

وی ادامه داد: خدمات پزشکی، مامایی، مراقبت سلامت، بهداشت محیط، تزریقات و داروخانه در این مرکز ارایه می‌شود که در آینده نزدیک خدمات دندانپزشکی و آزمایشگاهی نیز به این مجموعه افزوده خواهد شد.

بخش CCU و ICU بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اقلید با اعتبار چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری رسید که از این میزان ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان توسط خیران تامین شده است.

همچنین در دهه فجر امسال یک دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در بیمارستان اصلی شهر اقلید نصب شد.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/