مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه ۷۶۰ پروژه و طرح عمرانی و زیربنایی مختص بانوان در حوزه ساخت مدرسه، هنرستان و خوابگاه برای بانوان و دختران احداث شده است که امروز افتتاح می شود گفت: تقریبا ۱۰۰ هزار دانش آموز دختر از امکان برخورداری از فضای آموزشی امن و مناسب بهره مند شدند که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش نیکوکار، امیرحسین مدنی در مراسم بهره برداری از ۴۰ هزار طرح اشتغال بانوان در مناطق محروم کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه در دوسال اخیر ۱۰۰ هزار طرح و ۹۶ هزار و ۵۰۰ طرح خرد اشتغال زایی ایجاد کرده ایم گفت: از این تعداد بیش از ۴۰ درصد در حوزه بانوان است. امروز از ۴۰ هزار طرح اشتغال بانوان که ۱۲۰ هزار شغل را دربرمی‌گیرد، رونمایی می شود.

وی افزود: همچنین اکنون در حوزه بنگاهی ۱۳ بنگاه داریم که کارآفرینان آن بانوان هستند.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه ۷۶۰ پروژه عمرانی و زیربنایی مختص بانوان در حوزه ساخت مدرسه، هنرستان و خوابگاه برای بانوان و دختران اجرایی و احداث شده است که امروز افتتاح می شود گفت: تقریبا ۱۰۰ هزار دانش آموز دختر امکان برخورداری از فضای آموزشی امن و مناسب بهره مند شدند که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: در دهه مبارک فجر قرار داریم و از این ۴۰ هزار طرح اشتغال ایجاد شده برای بانوان بیش از ۵۰۰۰ طرح در حوزه زنان سرپرست خانوار است و کارآفرینان زن سرپرست خانوار هستند. اتفاقات خوبی افتاده و محکمتر از قبل و با برنامه ریزی گسترده از جمله در برنامه بانوی برکت ورود کرده و سرمایه گذاری می کنیم و این حرکت در سال های آینده ادامه می یابد.

سعید سلیمانی، مدیرعامل بنیاد احسان نیز در این مراسم با بیان اینکه هرگاه در بزنگاه های تاریخی جریان ولایت در معرض دشمنی شدید قرار گرفته، نقش بانوان پررنگ تر شده و خودش را نشان داده و در جریان ولایت حضرت امیر و جریان عاشورا نقش بانوان پررنگ است گفت: در جریان انقلاب اسلامی نیز همواره در مواقع بحرانی نقش زنان در پیروزی انقلاب و جنگ قابل مشاهده بوده است و در این جنگ ترکیبی اخیر نیز باید نقش زنان را احیاء کنیم.

وی افزود: ستاد اجرایی در این زمینه پیشتاز است و ما در بنیاد احسان تلاش کردیم با ایجاد مرکز نوآوری اجتماعی نقش اجتماعی زنان را پررنگ تر کرده و ورود جدی داشته باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/