مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که پوشش بیمه‌ای ندارند می‌توانند با ارائه درخواست و در کمتر از ۲۴ ساعت، دفترچه بیمه سلامت دریافت و از خدمات حمایتی مربوطه بهره‌مند شوند.

به گزارش نیکوکار، سعید فرجی در جلسه شورای اطلاع رسانی اداره کل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به خدمات بیمه سلامت در رابطه با ویروس کرونا، اظهار داشت: فرآیند کاری صدور دفترچه بیمه سلامت به طور معمول یک ماه زمان می برد که این فرآیند برای مبتلایان به کووید ۱۹ در کمتر از یک روز انجام و افراد تحت پوشش خدمات درمانی و حمایتی این بیمه قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی مربوط به بیماران کرونایی در بخش دولتی را تعهد کرده است، افزود: هزینه داروهایی تحویز شده برای این بیماران و همچنین تست کرونا نیز تحت پوشش خدمات و تعهد بیمه سلامت قرار دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان همچنین با اشاره به پاسخگویی سامانه ۱۶۶۶ به سئوالات مردم در این خصوص، گفت: این سامانه گویا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سئوالات مردم در خصوص خدمات حمایتی بیمه سلامت در رابطه با بیماری کووید ۱۹ و همچنین نحوه بهره مندی از این خدمات در مراکز طرف قرارداد با بیمه است.

فرجی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۸۶ هزار نفر در استان همدان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند، گفت: ۱۲۳ هزار و ۷۰۰ کارمند دولت و  ۶۰۸ هزار روستایی از جمله افراد بهره مند از خدمات بیمه سلامت در این استان هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۹۰ هزار نفر نیز در صندوق بیمه سلامت همگانی عضویت دارند، افزود: ۹ هزار و ۵۰۰ نفر زیر پوشش بیمه سلامت استان همدان نیز عضو صندوق ایرانیان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان افزود: ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار خاص شامل افراد مبتلا به ام اس، هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و پیوند کلیه نیز دراین استان همدان زیرپوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

فرجی با اشاره به خدمت رسانی ۶۸۵ مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت با حضور  ۲۲۸ پزشک متخصص، فوق تخصص و دندانپزشک در استان همدان به بیمه شدگان، اظهار داشت: ۹ درمانگاه تخصصی دانشگاهی تحت عنوان کلینیک ویژه نیز با بیش از ۱۷۲ متخصص، ۲۱ فوق تخصص و ۳۵ دندانپزشک آماده خدمت رسانی به مردم در استان همدان هستند.

وی با بیان اینکه همدان یکی از هفت استان کشور در اجرای طرح نسخه الکترونیک پزشکی است، گفت: در صورتی که پزشک نسخه بیمار را به صورت آنلاین بنویسد، حداکثر ظرف ۱۰ روز نخست هر ماه حق الزحمه مربوطه از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/