کد خبر: 8351

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۰ هزار شغل جدید به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شده و این تعداد اکنون در حال کسب درآمد هستند.

به گزارش نیکوکار، حجت الله عبدالملکی روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه این میزان اشتغال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد دارد، افزود: از این تعداد اشتغال، ۱۵۰ هزار به صورت مستقیم و بقیه در قالب غیرمستقیم در یک زنجیره متصل به هم فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: براساس آمار و اطلاعات موجود، درآمد خالص ماهیانه هر طرح برای هر مددجود با ۳۳ درصد رشد در مقایسه با سال گذشته مبلغ ۲ میلیون تومان است.

به گفته عبدالملکی، برای ایجاد ۱۵۰ هزار اشتغال مستقیم چهار هزار و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و اگر شبکه بانکی با عنایت به تعامل خوبی که با کمیته امداد دارد، بقیه اعتبارات در نظر گرفته شده تا سقف شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را تا قبل از پایان سال پرداخت کند، سقف اشتغال مستقیم به ۲۲۰ هزار خواهد رسید که ۲۰ هزار آن بیش از برنامه کمیته امداد است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با تاکید بر اینکه از دولت خواستار سپردن مسئولیت ایجاد مشاغل خانگی و خرد کل کشور به کمیته امداد هستیم، گفت: اگر با موافقت دولت تولیت ایجاد اشتغال خانگی و خرد کل کشور به کمیته امداد سپرده شود آمادگی ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در سال را داریم.

عبدالملکی با بیان اینکه یک سوم اشتغال ناخالص کشور در سال گذشته توسط کمیته امداد ایجاد شده، افزود: اگر این مسئولیت کل اشتغال به کمیته امداد واگذار شود و منابع کافی مالی در اختیار ما قرار گیرد بخش عمده ای از مشکلات بیکاری کشور حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه دارندگان پهپادهای مددجویان کمیته امداد می تواند سالانه حدود ۵۰۰ میلیون تومان در بخش کشاورزی درآمد کسب کنند، اظهار داشت: با توجه به اینکه پهپادهای غیرنظامی به کار گرفته شده توسط مددجویان کمیته امداد در بخش کشاورزی نقشی بسزایی در توسعه کشاورزی و اشتغال خواهند داشت، برای خرید هر پهپاد ۲۴۰ میلیون تومان هزینه شده و هر پهپاد در اختیار سه نفر قرار گرفته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تصریح کرد: اکنون مددجویان آموزش دیده در بخش خلبانی پهپاد در امر توسعه کشاورزی در استان های فارس، خراسان رضوی و خوزستان در قالب سم و کود پاشی هوایی مزارع کشاورزی و باغات به خصوص مناطق صعب العبور فعال هستند.

راهبردهای اساسی کمیته امداد تلاش برای بهبود کسب و کار است

وی همچنین با بیان راهبردهای اساسی اشتغال کمیته امداد که هدف مهم آن تلاش برای بهبود کسب و کار کشور است، گفت: دو اقدام شاخص در سطح ملی از قبیل تولید سامانه مزیت سنجی شغلی برای همه شهرهای کشور و جشنواره ملی صنایع روستا دوست اولویت مهم این کمیته است.

عبدالملکی اظهار داشت: در تولید سامانه مزیت سنجی شغلی برای هر شهر ایجاد ۵۰ شغل با توجه به شرایط جغرافیایی، سرمایه های خرد و سابقه تاریخی اولویت قرار خواهد گرفت و در جشنواره ملی صنایع روستا دوست، علاقه مندان به فعالیت در روستا در صورت ایجاد طرح های کوچک، به صرفه، نوآورانه و به دور از فن آوری پیچیده می توانند فعالیت کنند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/