معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از امضای تفاهم‌نامه ارائه خدمات ورزشی به افراد با اختلالات ذهنی با موسسه حامی المپیک ویژه ایرانیان خبر داد و گفت: توسعه فعالیت‌های بدنی و ذهنی در راستای ارتقای سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد دارای اختلالات ذهنی و هوشی از محورهای این تفاهم‌نامه است.

به گزارش نیکوکار، محمد نفریه در آیین امضای این تفاهم‌نامه افزود: برگزاری مسابقات ورزشی برای توسعه دانش و توانمندی‌های افراد با اختلالات ذهنی و هوشی، بخشی از محورهای همکاری مشترک معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با موسسه حامی المپیک ویژه ایرانیان است.

وی  یادآور شد: سال گذشته طرح ورزش معلولان توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در روستاها فعال شد؛ البته شیوع کرونا فعالیت ما را متوقف کرد، با این وجود تاکید ما بر معلولان در خانواده است و در این راستا نباید خانواده‌های معلولان را فراموش کرد.

به گفته نفریه، موسسه حامی المپیک ویژه ایرانیان، آغاز جدیدی برای مسابقات المپیک ایران است.

ضرورت حرکت به سمت ارائه خدمات داوطلبی

محمد کمالی مدیرعامل موسسه حامی المپیک ویژه ایرانیان نیز در این آیین گفت:حرکت به سمت ارائه خدماتِ داوطلبی می‌تواند به پویایی فعالیت‌های بهزیستی کمک کند و در این موسسه تلاش خواهیم کرد جامعه هدف، بیش از پیش از خدمات ما بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به دریافت خدمات بیش از دو هزار مرکز تحت پوشش از سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که تاکنون در المپیک ویژه ایرانیان صورت پذیرفت، تجربه ارزشمندی از خدمات ما در سال‌های ۷۰ و ۷۱ است که از بخش غیردولتی در سازمان بهزیستی کشور نشات گرفت.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/