کد خبر: 8340

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر از افزایش یک فروند بالگرد امدادی به ناوگان هلی کوپتری این جمعیت خبر داد و گفت: قرارداد خرید این بالگرد تا پایان سال جاری نهایی و در سال ۱۴۰۰ تحویل خواهد شد.

به گزارش نیکوکار، محمدحسن قوسیان مقدم در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای تقویت ناوگان امداد و نجات هوایی تا پایان سال جاری دارید، اظهار داشت: تقویت و گسترش سخت افزاری و نرم افزاری ناوگان و ساختار امداد و نجات همواره در اولویت جمعیت هلال احمر است، اما در سالهای اخیر بحران های مالی و اقتصادی کشور این جمعیت را نیز در تنگنا قرار داده به گونه ای که هم نوسازی و هم نگهداری ناوگان هوایی، خودرویی و تجهیزات هلال احمر با چالش مواجه بوده است.

وی ادامه داد: اکنون جمعیت هلال احمر دارای ۲۴ فروند بالگرد امدادی است که از این تعداد ۲۰ فروند عملیاتی و چهار فروند نیز در حال گذراندن تعمیرات اساسی هستند. همچنین تعداد سه فروند بالگرد زمین گیر جمعیت هلال احمر در ۶ ماه گذشته با استفاده از توان شرکت های داخلی به چرخه عملیاتی کشور بازگشته و اکنون در حال انجام پرواز های عملیاتی هستند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر توضیح داد: در حال حاضر باتوجه به شرایط تحریمی کشور، اولویت اصلی جمعیت هلال احمر نوسازی بالگردهای زمین گیر و تامین قطعات لازم برای این بالگردهای می باشد.

به گزارش ایرنا، اکنون بالگردهای امدادی جمعیت هلال احمر در ۲۸ پایگاه امداد و نجات هوایی در استان های گلستان، مازندران، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، فارس، گیلان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، لرستان، خراسان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، قم، مرکزی، همدان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، اصفهان و تهران حضوری مستمر دارند و در زمان های بحرانی و وقوع حوادث و سوانح غیرمترقبه طبیعی و غیرطبیعی تمام استان ها و شهرستان های ایران را پوشش امداد هوایی می دهند.

بالگردهای امداد و نجات هوایی برای امدادرسانی در شرایط مختلفی از قبیل جستجو و نجات دریا، جاده، سیلاب، زلزله و کوهستان مجهز هستند؛ به طوری که با هر بالگرد از نوع میل (Mil-۱۷) می توان ۱۵ تا ۲۰ امدادگر و چهار تُن بار را انتقال داد و با بالگردهای نوع (Bell ۲۰۵) می توان پنج امدادگر و ۵۰۰ کیلوگرم بار را منتقل کرد و هر بالگرد توانایی حداکثر جابه جایی ۱۲ مجروح و مصدوم را دارد.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر اکنون در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه‌های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.

همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر