مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: با کمک خیرین و مساعدت کمیته امداد زمینه ازدواج 303 زوج فراهم شد.

به گزارش نیکوکار، هدایت صفری  در زنجان اظهار کرد: از برنامه‌های اولویت‌دار کمیته امداد در حمایت از مددجویان ایجاد اشتغال، تامین مسکن، ارتقای فرهنگ و آسان‌سازی زمینه ازدواج برای جوانان به عنوان ارکان اساسی توانمندسازی خانواده‌های مددجو است که کمیته امداد تاکنون در رسیدن به این ارکان گام‌های خوبی برداشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه همه زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد از خدمات آموزش و مشاوره‌ای ازدواج بهره‌مند‌ می‌شوند، افزود: خدمات مشاوره‌ای و کارگاه‌های آموزشی با هدف ازدواج آگاهانه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیش از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج به مددجویان مورد حمایت داده می‌شود.

وی همچنین از اهدای ۳۸۷ فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان استان خبر داد و گفت: این کمک هزینه‌ها با اعتباری بیش از ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

صفری ادامه داد: ۳۰۳ فقره کمک هزینه تأمین جهیزیه نوعروسان، ۴۸ فقره کمک هزینه ازدواج مجدد بانوان تحت حمایت و ۳۶ فقره هدیه ازدواج فرزندان ذکور پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ترویج ازدواج آسان در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است، تصریح کرد: خوشبختانه ازدواج‌های مددجویی جزو پایدارترین ازدواج‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به کمک خیرین در اجرای طرح‌های این نهاد بیان کرد: همین امر موجب ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف شده است.

صفری با اشاره به همکاری ۲۸ هزار حامی و خیر با کمیته امداد بیان کرد: امسال حامیان زنجانی ۱۰ هزار و ۶۶۷ دیدار با خانواده‌های زیرپوشش داشتند و در کنار بررسی مشکلات و نیازهای آنها زمینه حل مشکلات نیز فراهم شده است.

وی تصریح کرد: طبق آمار احصا شده مجموع کمک‌های صورت گرفته به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در قالب «طرح مفتاح الجنه نیابتی » در ۹ ماه گذشته از سال جاری، حدود ۲ میلیارد و ۲۰۲ میلیون تومان از طریق خیران و مسؤولان زنجانی برآورد است.

منبع: فارس

انتهای پیام/