معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به کمک سه هزار میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد برای خانواده‌های نیازمند، گفت: با اجرای پویش ایران مهربان، تعداد حامیان طرح اکرام ایتام به ۸۲۱ هزار نفر رسیده است.

به گزارش نیکوکار، علیرضا عسگریان،معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار میلیارد تومان از سوی مردم به نیازمندان و محرومان کمک شده است، افزود: همچنین در سراسر کشور در ۹ ماهه سال جاری ۳۴۱ میلیارد تومان صدقات پرداخت شده که در سرفصل‌های خدمات کمیته امداد به مددجویان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد فرزندان یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد ۳۵۷ هزار و ۳۲۷ نفر است که از این تعداد ۱۴۴ هزار و ۸۰۰ نفر فرزند یتیم و ۲۱۲ هزار و ۴۵۰ نفر فرزندان محسنین هستند.

عسگریان تاکید کرد: تعداد حامیان طرح اکرام ایتام از ۷۲۰ هزار نفر به ۸۲۱ هزار و ۶۱۱ نفر در سال جاری رسیده است و انتظار می‌رود این رقم تا پایان سال به حدود یک میلیون نفر افزایش یابد.

وی افزود: سرانه پرداختی به ایتام تحت حمایت در حال حاضر ۴۵۹ هزار تومان در ماه و سرانه فرزندان محسنین ۲۳۱ هزار تومان است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد به میزان زکات پرداختی توسط مردم اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۵۰ میلیارد تومان زکات توسط مردم پرداخت شده است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری در کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار مرکز نیکوکاری در حوزه‌های مختلف صنف‌محور، محله‌محور، تخصصی و ملی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که سال آینده تعداد این مراکز به هشت هزار مرکز خواهد رسید.

عسگریان اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۲۱۲۳ میلیارد تومان کمک مردمی توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است که این رقم در سال گذشته ۱۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی تاکید کرد: کمک‌های دریافتی توسط مراکز نیکوکاری در حوزه‌هایی مانند تهیه جهیزیه، تامین مسکن و تجهیزات پزشکی و اشتغال هزینه می‌شود.

وی در ادامه به اجرای پویش ایران مهربان اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این پویش، تا سال آینده هیچ یتیم بدون حامی در کشور نخواهیم داشت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزود: با راه‌اندازی پویش ایران مهربان تاکنون ۸۰ هزار حامی جدید به طرح اکرام ایتام پیوسته‌اند.

عسگریان گفت: پیش‌بینی می‌شود در قالب اجرای پویش ایران مهربان، سرانه پرداختی به هر یتیم به ۷۰۰ هزار تومان برسد و سرانه فرزندان محسنین نیز به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

وی در پایان تاکید کرد: پایگاه اینترنتی طرح اکرام و ایتام به آدرس ekram.emdad.ir آماده ثبت نام حامیان طرح اکرام است.

منبع: فارس
انتهای پیام/