مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: پنج کارگروه در کمیته امداد استان تهران در جهت توانمندی اقشار آسیب پذیر در پنج محله آسیب خیز استان تشکیل شده است.

به گزارش نیکوکار، نشستی با هدف تبیین مأموریت طرح توانمندسازی مناطق محروم در محله‌های تهران با حضور مدیرکل و جمعی از مدیران و مسؤولان کمیته امداد استان تهران در این نهاد برگزار شد.

سید ابوالفضل پرپنچی، مدیر کل کمیته امداد استان تهران در این نشست با اشاره به همکاری کمیته امداد استان تهران با سایر سازمانها و نهادها در جهت اجرای طرح توانمند سازی و محرومیت زدایی در سطح استان،گفت: این نهاد در چهار محله شهر تهران و یک محله در شهرستان بهارستان با همکاری سایر سازمان‌های مربوطه در جهت شناسایی نیازمندان و رفع مشکلات آنها با ایجاد پنج کارگروه معیشتی،بهداشت و درمان، امور فرهنگی، اشتغال و مسکن اقدام می‌کند.

وی به خدمات ارائه شده به نیازمندان شناسایی شده در قالب طرح توانمندسازی محله هرندی اشاره و عنوان کرد: پنج ماه است طرح توانمندسازی محله هرندی به صورت پایلوت با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام، بسج، امور مساجد، شهرداری، شورایاران محله،سازمان بهزیستی،صندوق کارآفرینی،پست بانک،وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، هلال احمر و …. در منطقه ۱۲ تهران آغاز شده است.

پرپنچی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز این طرح در محله هرندی، افزود: هم اکنون نیز توانمند سازی چهار محله شهید مظاهری،باغ آذری، دروازه دولاب در شهر تهران و محله قلعه میر در شهرستان بهارستان در دستور کار این نهاد در استان تهران قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: در همین جهت به زودی در محله دروازه دولاب شهر تهران و محله قلعه میر شهرستان بهارستان خانه امداد تشکیل خواهد شد و از این طریق خدمات مورد نیاز به خانواده‌های شناسایی شده همگام با سایر سازمان‌ها ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات در قالب طرح توانمندی محله هرندی همچنان ادامه دارد، بیان کرد:کمیته امداد استان تهران با ایجاد ۱۲ مرکز نیکوکاری و قرارگاه اشتغال در جهت اجرای طرح های راهبری شغلی خدمات مورد نیاز از جمله امور معیشتی، بهداشت و درمان، امور فرهنگی، اشتغال و مسکن ارائه می‌دهد.

پرپنچی افزود: در این مدت زمان به بیش از ۶۰۰ نفر از خانواده‌های شناسایی شده در محله هرندی در بخش‌های مشاوره فردی، گروهی و تلفنی، آموزش خانواده و …. از طریق کانون فرهنگی تربیتی مالک اشتر اداره کمیته امداد منطقه ۱۲ تهران خدمات مورد نیاز ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: شناسایی نیازمندان، استعدادسنجی شغلی و مهارت آموزی و اجرای طرح های راهبری شغلی، بازسازی و تعمیرات مسکن، خدمات درمانی و بهداشتی، کمک‌های معیشتی و … از جمله خدمات کمیته امداد استان تهران در محله هرندی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/