رئیس هیئت موسسین استارتاپ آنی طب از راه اندازی نخستین نرم افزار جامع، ‌کامل و فراگیر برای ارائه خدمات پرستاری در منزل در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش نیکوکار، رضا رستگار افزود: هدف از راه اندازی این نرم افزار ارائه خدمات پزشکی و پرستاری به هموطنانی است که مایل هستند بیماران آنان در منزل بخصوص دوران کرونایی، درمان شوند. این فناوری از طریق سیستم های مراکزی که تحت پوشش این موسسه هستند در سراسر کشور خدمات ارایه خواهد داد.
وی گفت: یکی از اهداف برنامه ششم توسعه کشور، توسعه و تجهیز بخش سلامت به فناوری اطلاعات بود و در این رابطه حوزه مراقبت و پرستاری که نیازمند یک نرم افزار کامل و جامع جهت ارایه خدمات درمانی به بیماران و خانواده بود، راه اندازی شد.
رئیس هیئت موسسین استارتاپ آنی طب درباره تعداد مراکز تحت پوشش این طرح اظهار داشت: ۲۵ مرکز در تهران اعلام آمادگی کرده اند که عضو سهامدار این استار تاپ هستند و بزودی بر تعداد این مراکز در تهران و شهرستان ها هم اضافه خواهد شد.

رستگار افزود: این موسسه اکنون به دنبال کسب استانداردهای لازم از بخش آی تی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است تا بتواند خدمات پوشش بیمه ای را هم با این نرم افزار انجام دهد و از طرف دیگر نهادهای فعال در حوزه های پرستاری در سراسر کشور از این طریق فرصت خواهند داشت که در این طرح مشارکت کنند.
وی تصریح کرد: این نرم افزار فراگیر بوده و همه تشکل های که خدمات بهداشتی در منزل ارائه می دهند و همچنین مراکزی که مجوز دارند و تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزس پزشکی هستند را شامل می شود و امیدواریم در آینده بتوان با حمایت دیگر سازمان ها و وزارت بهداشت پوشش خدمات آنلاین و ایمن را در اختیار بیماران و خانواده ها به ویژه در این موقعیت کرونایی که محدودیت های اجتماعی وجود دارد و بیشتر باید پزشک و پرستار به سراغ بیمار بروند، قرار داد.
استارتاپ آنی طب به آدرس www.aniteb.ir اکنون با مشارکت ۲۱ مرکز پرستاری و بالینی مجوزدار عضو انجمن پرستاری در منزل ایران شکل گرفته و برای خدمت رسانی در سراسر ایران طراحی و آماده شده است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/