مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه گلستان جزو استان‌های پیشرو در ساخت مسکن محرومان است، گفت: امسال 200 خانوار دارای دو معلول زیرپوشش کمیته امداد، بهزیستی و اقشار کم‌درآمد در استان خانه‌دار می‌شوند.

به گزارش نیکوکار، سیدمحمد حسینی بعد از ظهر در گرگان با گرامیداشت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار کرد: عملیات ساخت ۳ هزار واحد مسکن محرومان استان در سال ۱۳۹۹ کلید خورد و قرار است تا پایان امسال به اتمام برسد و پایان ساخت مسکن محرومان را با حضور مسوولان ملی و استانی جشن بگیریم، در این زمینه ۱۹۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان‌قیمت توزیع شده است.

وی استان گلستان را در زمینه ساخت مسکن محرومان جزو استان‌های پیشرو برشمرد و تصریح کرد: از بین ۲۲ استانی که برای ساخت خانه محروم در نظر گرفته شد استان گلستان به عنوان استان پیشرو در این زمینه شناخته شد.

*سال ۱۴۰۰ انقلاب تامین مسکن در استان گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان افزود: ۵۰۰ هزار خانوار در استان گلستان زندگی می‌کنند که حدود ۲۴۰ هزار خانوار آن جزو جمعیت روستایی است بنیاد مسکن برای ساخت خانه‌های مقاوم روستایی با تدوین برنامه و اجرای طرح‌های مختلف به سراغ اقشار مختلف مردم رفت و این انتظار است سال ۱۴۰۰ انقلاب تامین مسکن در استان گلستان باشد.

حسینی بیان کرد: زوج‌های جوانی که به دلیل عدم مسکن زمینه ازدواج خود را به تاخیر می‌انداختند با اجرای طرح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خانه‌دار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ هزار مستاجر در استان گلستان شناسایی شدند، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان آمادگی دارد برای این افراد خانه تامین کند، تمام تلاش بر این است تا تنظیم بازار زمین اتفاق بیفتد و جلوی افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در حوزه مسکن روستایی گرفته شود که این اقدام قطعا در بخش شهری بی‌تاثیر نخواهد بود.

*۷۵ هزار واحد مسکونی فرسوده گلستان نوسازی شدند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان بیان کرد: در بخش مسکن تا ابتدای سال ۱۳۹۹ حدود ۷۵ هزار واحد مسکونی فرسوده استان با استفاده از تسهیلات و اعتبارات نوسازی شدند.

به گفته حسینی؛ در دهه فجر امسال آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن روستایی استان گلستان در قالب نوسازی و بهسازی در دستورکار است

وی با اشاره به ثبت ۱۲۸ واحد مسکونی غیرایمن و بی‌دوام در سال ۱۳۹۵ گفت: تا پایان سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۸ هزار واحد مسکونی را بازسازی کردیم که این رقم از سبد واحدهای غیرمقاوم استان گلستان کم شده است.

*نوسازی ۱۱ هزار خانه در دستورکار بنیاد مسکن گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار واحد غیرمقاوم در استان وجود دارد، ابراز کرد: از ابتدای سال ۱۳۸۵ الی ۱۳۹۸ طرح ویژه نوسازی در استان گلستان کلید خورد و تا امروز ۷۵ هزار واحد غیرمقاوم، بهسازی و مقاوم‌سازی شدند.

حسینی با بیان اینکه امسال هدفگذاری نوسازی ۱۱ هزار خانه در دستورکار است از افزایش پنج برابری اعتبارات این بخش خبر داد و افزود: بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش نوسازی برای استان گلستان اعتبار آمده است.

وی مشارکت مردم را در مقاوم‌سازی و نوسازی خانه‌های فرسوده مهم خواند و گفت: برای مقابله با حوادث مردم باید همکاری کنند و تسهیلات خوبی که برای مقاوم‌سازی و نوسازی واحدهای فرسوده در نظر گرفته شده استفاده کنند.

*نوسازی و بهسازی تمامی واحدهای کم دوام طی ۵ سال

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان ابراز کرد: بیشترین خسارت ناشی از زلزله اخیر قورچای رامیان که منجر به تخریب ۹۰ خانه روستایی شد مربوط به مصالح کم دوام بوده است.

حسینی افزود: با تخصیص اعتبارات طی پنج سال آینده و در برنامه هفتم قرار است تمام واحدهای کم دوام را نوسازی و بهسازی کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/