رئیس کمیته امداد گفت: براساس نظرسنجی‌های انجام شده توسط مراکز افکارسنجی مستقل از امداد، ۹۳ درصد مردم از فعالیت‌های مراکز نیکوکاری محله‌محور و مسجدمحور رضایت دارند.

به گزارش نیکوکار، سیدمرتضی بختیاری در مراسم بزرگداشت روز پژوهش و ارتقای فرهنگ پژوهشگری درکمیته امداد، گرفتار شدن در بوروکراسی اداری را آفت کمیته امداد دانست و افزود: چابک‌سازی، روان‌سازی و پاسخگو بودن باید در رأس اقدامات تحولی این نهاد باشد زیرا می‌خواهیم کمیته امداد همیشه انقلابی بماند.

وی با تاکید بر ضرورت انجام طرح‌های پژوهشی کاربردی برای بهبود فعالیت‌های کمیته امداد، تاکید کرد: در انجام پژوهش‌ها، اساسنامه کمیته امداد که ماموریت‌های این نهاد را تعریف کرده و به تایید مقام معظم رهبری رسیده است، نقشه راه ماست.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه محورهای تحولی سازمان باید منطبق بر اهداف مشخص شده کمیته امداد باشد، ادامه داد: در انجام پژوهش‌ها باید مشکلات و چالش‌های مددجویان در اولویت باشد و مبادا گرفتار پژوهش‌های غیر کاربردی و بازدارنده شویم.

بختیاری با تاکید بر اینکه پژوهش‌ها باید به خروجی کاربردی برای کمیته امداد تبدیل شود، اظهار کرد: کمیته امداد در حال عبور از یک نهاد حمایتی به یک نهاد مبتنی بر توانمندسازی اجتماعی است و در این مسیر نیازمند انجام تحقیقات دقیق و قابل اتکا هستیم.

وی راه‌اندازی مراکز نیکوکاری را به عنوان نمونه موفق کار عملیاتی متکی بر علم و پژوهش دانست و گفت: نتیجه این اقدام، رضایت ۹۳ درصدی مردم از مراکز نیکوکاری مسجدمحور و محله‌محور است که در نظرسنجی‌های مستقل از سازمان به دست آمده است.

رئیس کمیته امداد همچنین اجرای امداد الکترونیک را یکی دیگر از زمینه‌های تلفیق کار با پژوهش عنوان کرد و افزود: در امداد الکترونیک به دنبال حذف مراجعات غیر ضروری مددجویان و افراد نیازمند به دفاتر کمیته امداد هستیم تا از این طریق زمینه رعایت هرچه بیشتر کرامت و عزت نفس آنان فراهم شود.

در ادامه این نشست، سعید زارع‌زاده، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد بر استفاده از پژوهش در تدوین برنامه هفتم امداد تاکید کرد و گفت: همچنین برنامه تحولی کمیته امداد که در دست بررسی و کارشناسی است، باید بر اساس نتایج پژوهش‌ها و مطالعات علمی تنظیم شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶ پروژه بنیادی توسط این مرکز در دست انجام است و در کنار آن، ۶۲ پروژه پژوهشی توسط دفاتر ۳۱ استان کمیته امداد آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، فریدون قربانی، مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش کمیته امداد نیز در این نشست از اجرای یک طرح ملی افکارسنجی از سوی این نهاد خبر داد و تاکید کرد: براساس این طرح، در سه حوزه خیران، مددجویان و مردم، سطح رضایت از خدمات کمیته امداد بررسی و سنجش خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/