مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: به ‌منظور کمک به جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی به منازل مسکونی نیازمندان، بیش از ۷۷ هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد در استان تهران تحت پوشش خدمت پرداخت کمک‌هزینه جبران خسارت قرار گرفته‌اند.

به گزارش نیکوکار، سید ابوالفضل پرپنچی، با اشاره به شرایط، ضوابط و فرایند اجرایی پرداخت کمک هزینه جبران خسارت به مددجویان آسیب دیده، گفت: کمک هزینه جبران خسارت به مددجویان آسیب دیده شامل منازل مسکونی،اثاثیه منزل، مددجویان،کمک هزینه فوت ناشی از وقوع خطرات از راهبردهای اساسی کمیته امداد در جهت مدیریت بحران است.

وی با بیان خطراتی که به علت آنها کمک هزینه جبران خسارت تعلق می گیرد،افزود: آتش سوزی،سیل،زلزله، رانش و فروکش زمین از جمله مواردی است که کمک هزینه جبران خسارت به آنها تعلق می گیرد.

پرپنچی ادامه داد: پس از کارشناسی و برآورد اولیه خسارت از سوی کارشناسان بیمه ای این نهاد بابت جبران خسارت ناشی از آتش سوزی و سیل از محل اعتبار صندوق خسارات امداد به این تعداد افراد تعلق و به حساب آنها واریز خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به ارائه آموزش‌های امداد و نجات به مددجویان تحت حمایت امداد استان با هدف افزایش ایمنی در برابر حوادث و بلایای طبیعی و کاهش خسارت ناشی از آن نیز اشاره و عنوان کرد: ارائه بسته‌های مختلف مشاوره‌ای و پیشگیرانه برای مددجویان تحت حمایت در مواقع آسیب و بحران ازجمله آتش‌سوزی، زلزله و سیل و سایر بلایای طبیعی از خدمات کمیته امداد در این بخش است.

وی یادآور شد: در ۹ ماهه امسال سه خانواده نیز به علت خسارات ناشی از سیل و آتش سوزی از کمک هزینه جبران خسارت بر اثر بلایای طبیعی بهره مند شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، شایسته ذکر است: به مناسبت ۵ دی روز ایمنی در برابر زلزله که روز گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است، بنا بر تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ۵ دی ” و سالروز زلزله بم” روز ملّی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی” نامیده شده است و هدف از یادآوری و بزرگداشت آن جلب نظر و توجه عمومی به مخاطرات ناشی از وقوع پدیده‌های طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان،خشکسالی و شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن خصوصاً تلفات جانی و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/