مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۲۰ هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون از محل موقوفات، نذورات و کمک‌های خیران تهیه و بین نیازمندان این استان توزیع شد.

به گزارش نیکوکار، حجت‌الاسلام «عبدالله واحدی» افزود: این بسته‌های حمایتی شامل اقلام اساسی از قبیل برنج، گوشت، مرغ و روغن به ارزش هرکدام حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

وی ارزش مجموع ۲۰ هزار بسته معیشتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی را ۶۵ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: پنج هزار بسته معیشتی دیگر نیز از محل موقوفات تهیه شده که در قالب طرح شهید سلیمانی بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام واحدی بیان کرد: همچنین ۳۰۰ هزار عدد ماسک به ارزش سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و ۶۳ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و الکل به ارزش چهار میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال از محل موقوفات تهیه و در نقاط مختلف استان مرکزی توزیع شده است.

وی اضافه کرد: نیازمندان از سوی مراکز آستان مقدس امامزادگان(ع)، هیات‌امنا و ائمه جماعات مساجد و بسیج محلات شناسایی شدند و کمک‌های مومنانه با رعایت کرامات انسانی به آنان اهدا شد.

بیش از پنج هزار موقوفه در نقاط مختلف استان مرکزی به ثبت رسیده است.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور تا ۲ دی ماه ۹۹ به یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۷۴۳ نفر و شمار جانباختگان این بیماری به ۵۴ هزار و سه نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/