رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این که در ارتباط با مهدهای کودک با وزارت آموزش و پرورش سردرگمی‌هایی وجود دارد گفت: برای برطرف کردن این سردرگمی‌ها مذاکراتی با مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش آغاز شده است.

به گزارش نیکو کار، وحید قبادی دانا در آیین نواختن زنگ آغاز مهر ماه با بیان این که بیش از ۱۵ هزار مهد کودک در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند افزود: با این وجود نباید به شرایط موجود قانع باشیم و زمانی که مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را صادر می‌کنند به این معنا است که یکی از مهمترین مسائل کشور تربیت نسل آینده است. در خصوص این حوزه از واژه سرمایه گذاری استفاده می‌کنند اما فعالیت در این مورد هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است به همین دلیل هر چه در این بخش بودجه صرف شود جای دوری نمی‌رود.

قبادی دانا با اشاره به این که در ارتباط با حوزه مهدهای کودک با آموزش و پرورش سردرگمی‌های وجود دارد اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا این سردرگمی ها را برطرف کنیم و به این منظور مذاکرات خوبی با مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت آموش وپرورش صورت گرفته است. رئیس مجلس نیز تاکید داشتند اگر بهزیستی در مورد مهدهای کودک به شایستگی عمل کند کار بزرگی کرده است و منشاء خیر جمعی در کشور خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: این موضوع محقق نمی‌شود جزو با حضور فعالانه دست اندرکاران مهدهای کودک به ویژه آن که بخش خصوصی نیز بار زیادی را در این حوزه به دوش می‌کشد.

قبادی دانا در ادامه در خصوص ارتقای کمی و کیفی مهدهای کودک در کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: هدف ما برقراری عدالت و توزیع امکانات به شکل برابرانه است به همین منظور اعتبار مورد نیاز برای توزیع یک وعده غذایی گرم در روستا مهدها و مهدهای حاشیه‌ای را تامین شده است.

وی با بیان این که در خصوص محتوای آموزشی مهدهای کودک باید محتوای ایرانی اسلامی مدنظر قرار گیرد تصریح کرد: تامین محتوای آموزشی مهدهای کودک برعهده آموزش و پرورش است و امیدواریم گام‌های موثری در این خصوص برداریم اما قطعا کوتاهی‌ها و کاستی‌هایی وجود دارد که بایست شناخته و به شکل سیستماتیک و مورد به مورد برطرف شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این که پوشش مهدهای کودک مناسب و استاندارد نیست گفت: لازم است تا پوشش کودکان در مهدهای کودک افزایش یابد چرا که دوران کودکی تشکیل دهنده شاکله شخصیتی و مبنای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آینده خواهد بود به همین دلیل باید تاب آوری در حوزه‌های اجتماعی مانند اعتیاد و … در همین سنین انجام شود.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/