در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، به ‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترک بسیج و وزارت بهداشت به ‌نام شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور در حال اجراست.

به گزارش نیکوکار، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه‌گیر خواهد کرد»‌، دستورات فرماندهی‌ کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی اجرا شود.

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین از دوم آذر ماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

مردم ایران اسلامی با همکاری و همدلی خود گام های مؤثری در به ثمر رسیدن این طرح برداشته اند.

فعالیت ۲۸ قرارگاه محله محور شهید سلیمانی در ساوه

حجت‌اله دستجانی گفت: در بحث کمیته حمایتی قرارگاه‌های شهید سلیمانی در شهرستان ساوه، با هماهنگی و تعامل بنیاد مستضعفان بالغ بر ۲ هزار بسته معیشتی در دو مرحله توزیع خواهد شد.

وی افزود: این بسته معیشتی شامل ۸ قلم کالا با ارزشی بالغ بر ۴۰۰ هزار تومان برای هر بسته است که در اختیار جامعه هدف و آسیب دیدگان از کرونا قرار خواهد گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه اضافه کرد: این بسته‌های معیشتی در دو مرحله توزیع خواهد شد که نخستین مرحله در سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب و شب یلدا با در اختیار قرار دادن بسته‌ها بین قرارگاه‌های محله‌ای شهید سلیمانی از طریق مساجد و ائمه جماعت توزیع می‌شود.

دستجانی تصریح کرد: مرحله دوم این بسته‌ها همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی به دست جامعه هدف خواهد رسید.

به گفته فرمانده سپاه ناحیه ساوه در سطح شهرستان ساوه بالغ بر ۲۸ قرارگاه محله محور شهید سلیمانی فعالیت دارند که از این تعداد ۱۸ قرارگاه در ساوه، ۳ قرارگاه در نوبران و ۷ قرارگاه در بخش مرکزی ساوه متشکل ازکمیته‌های مختلف در راستای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان و مبتلایان کرونا تشکیل شده‌اند.

اجرای هشتمین مرحله کمک‌های مؤمنانه ودجا در فارس

در آستانه فرارسیدن نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، سپهبد شهید قاسم سلیمانی، هشتمین مرحله رزمایش کمک‌های مؤمنانه وزارت دفاع استان فارس امروز در مجتمع صنایع الکترونیک شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نماینده، ارشد عقیدتی-سیاسی‌ وزارت دفاع استان فارس در روند این مراسم گفت: استکبار جهانی به ظاهر یکی از اولیای الهی به نام شهید سلیمانی را از ما گرفت اما شهادت سردار دل‌ها، انقلاب و مکتبی به نام مکتب سلیمانی ایجاد کرد که در راستای مکتب مهدوی و تحقق جامعه مهدوی است.

وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی دارای باور توحیدی است و این باور در حقیقت انجام واجبات و ترک محرمات است، افزود: مکتب سلیمانی دارای باور ولایی است که محو ولایت، اهل بیت(ع) شدن و ذوب شدن در ولایت فقیه است.

مکتب حاج قاسم سلیمانی دارای باور توحیدی است و این باور در حقیقت انجام واجبات و ترک محرمات است

نماینده با تأکید بر اینکه مکتب سلیمانی امید و نشاط را در جامعه اسلامی و حتی جوامع غیراسلامی جاری و ساری می‌کند، گفت: در مکتب سلیمانی تنبلی، حسد و تنگ‌نظری راه ندارد و تمام افراد را با تمام سلایق قبول کرده و آن‌ها را برای خدمت به اسلام جذب و نگه‌داری می‌کند.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی صنایع الکترونیک شیراز، مکتب حاج قاسم سلیمانی را مکتب مسئولیت‌پذیری توصیف کرد و گفت: اگر مسئولیت‌پذیری در جامعه و خانواده‌ها نهادینه شود، موجب تسریع امر ظهور حضرت ولیعصر(عج) خواهد شد.

وی با بیان اینکه مکتب سلیمانی، مکتب اندیشه و تعقل است، روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) یادآور شد و گفت: آن حضرت فرمودند تمام خیر با عقل به دست می‌آید و اگر کسی اهل اندیشه و عقل نباشد، دین ندارد. حاج قاسم سلیمانی اهل فکر و اندیشه در تمام مسائل نظامی، اجتماعی، سیاسی و غیره بود.

نماینده تأکید کرد: امروز همه ما باید پیرو مکتب سلیمانی که همان مکتب مهدوی و ولایت و اصل اسلام است، باشیم و به معنی واقعی کلمه از ولایت فقیه پشتیبانی کنیم.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی ودجا فارس اظهار کرد: در شرکت صنایع الکترونیک شیراز هم از ابتدای شیوع ویروس کرونا و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، موضوع یاری‌رسانی به نیازمندان در سطح شیراز پیگیری و طی ۸ مرحله، کمک‌های کارکنان این شرکت و خانواده‌های آنان جمع‌آوری و پس از شناسایی نیازمندان و با رعایت و حفظ کرامت انسانی در قالب بسته‌های معیشتی، اقلام ضروری زندگی، بسته‌های فرهنگی و کمک‌های نقدی توزیع شد.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی صنایع الکترونیک شیراز خاطرنشان کرد: به‌طور کلی در ۸ مرحله رزمایش، تعداد ۵۰۰ بسته کمک معیشتی شامل برنج، گوشت، مرغ، روغن، مواد شوینده، مواد ضدعفونی، حبوبات، رب گوجه، تن ماهی، ماکارانی، پنیر، شامپو و غیره به همراه کتاب خاطرات شهید قاسم سلیمانی، ۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند، ۳ دستگاه تبلت، ۶ دستگاه گاز ۵ شعله، ۶ دستگاه یخچال دو درب، ۵ دستگاه جاروبرقی، یک دستگاه موتور سیکلت، یک دستگاه دریل جهت کارآفرینی میان نیازمندان توزیع شد.

از فعالیت ۱۴۰۰ نفر تا توزیع ۷۲۶۲ بسته بهداشتی و معیشتی در خراسان جنوبی

مهدی هنری به تشریح اجری طرح شهید «قاسم سلیمانی» پرداخت و اظهار داشت: طرح محله‌محور شهید «حاج قاسم سلیمانی» با هدف تشخیص سریع کرونا، قطع زنجیره شیوع آن و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در استان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این طرح از ۱۳ آبان‌ در مرکز استان آغاز شده و از ۲۲ آذر نیز در سراسر استان خراسان‌جنوبی اجرایی شده، بیان داشت: در حال حاضر در تمام شهرستان‌ها تیم‌بندی انجام شده و تمام محله‌ها و مناطق شهری و روستایی استان را پوشش می‌دهد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌‌جنوبی عنوان کرد: در اجرای این طرح تمام محله‌های استان فازبندی شده تا تیم‌های عملیاتی بتوانند مأموریت کمک‌رسانی به مبتلایان ویروس کرونا را به خوبی انجام دهند و فرماندهی این تیم‌ها برعهده فرمانده بسیج و پایگاه محله است.

۴۰۹ تیم حمایتی به تعداد یک هزار و ۴۰۰ نفر در قالب طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» در محلات استان مشغول فعالیت هستند

هنری با بیان اینکه ۴۰۹ تیم حمایتی به تعداد یک هزار و ۴۰۰ نفر در قالب این طرح در محلات استان مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: در اجرای این طرح گروه‌ها و تیم‌های ۱۵ نفر متشکل از نیروی خدماتی، پزشک و پرستار پیش‌بینی شده تا از مراجعه مردم به مراکز درمانی، بیمارستانی، بهداشتی و مطب پزشکان جلوگیری شود.

۴۰۹ تیم حمایتی به تعداد یک هزار و ۴۰۰ نفر در قالب این طرح در محلات استان خراسان جنوبی مشغول فعالیت هستند

وی مدت زمان اجرای این طرح را چهار ماه اعلام و خاطرنشان کرد: بر این اساس وظیفه جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین و همچنین تأمین نیازمندی‌های طرح اعم از بسته‌های بهداشتی، معیشتی، اقلام حفاظتی مورد نیاز و سایر تجهیزات پزشکی مانند کپسول اکسیژن و دستگاه «پالس اُکسی‌متر» و غیره برعهده کمیته حمایتی است.

هنری گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی در هر یک از محلات افراد دارای بیماری کرونا و همچنین اقشار آسیب‌پذیر مانند بیماران زمینه‌ای، سالمندان و مادران باردار که نیاز به کمک‌های معیشتی و یا بهداشتی دارند مشخص و از طریق کمیته حمایتی پشتیبانی می‌شوند.

وی افزود: تاکنون بالغ بر دو هزار و ۲۳۰ بسته معیشتی به ارزش ۵۸۰ میلیون تومان و پنج هزار و ۳۲ بسته بهداشتی با اعتبار ۷۵ میلیون تومان در قالب طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» به بیماران نیازمند و افراد آسیب‌پذیر در محلات توزیع شده است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌‌جنوبی خاطرنشان کرد: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز دو هزار بسته بهداشتی برای توزیع آماده شده و از طریق مجمع خیرین جهادی و محرومیت‌زدایی استان نیز ۲۰ هزار ماسک تأمین که در قالب این طرح توزیع خواهد شد.

غربالگری مجدد سالمندان گیلان در طرح شهید سلیمانی

سردار محمد عبدالله‌پور با اشاره به تلاش‌های کادرمانی در راستای مقابله با کرونا اظهار کرد: اگر مجاهدت پرستاران و سایر کادر درمانی نبود، امروز کشور در شرایطی سخت و دشوار قرار می‌گرفت.

وی با اعلام اینکه طرح شهید سلیمانی باهدف پیشگیری از گسترش ویروس کرونا و آغاز فعالیت واحد بهداشت پایگاه‌های بسیج در حال اجرا است، گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت تعداد فوتی‌های کرونایی در گیلان از سایر استان‌های کشور پایین‌تر است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اعلام اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد از فوتی‌های کرونا را افراد سالمند تشکیل می‌دهند، افزود: غربالگری سالمندان در قالب طرح شهید سلیمانی، مجدداً اجرا خواهد شد.

عبدالله‌پور با اشاره به کمبودهای تجهیزات بهداشتی در استان گیلان بیان کرد: طی سال‌های آینده سپاه قدس گیلان اقدامات مؤثری در حوزه بهداشت و درمان خواهد داشت.

مردمی بودن” مهمترین عامل موفقیت طرح ملی غربالگری شهید سلیمانی در گیلان

سردار محمد عبدالله پور اظهار کرد: از زحمات بی‌شائبه پرستاران زحمتکش گیلان و ایران صمیمانه سپاسگزاریم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی سپاه برای غربالگری کرونا طرح برتر ازنظر وزارت بهداشت شناخته شد، افزود: سپاه به ذاته چیزی ندارد و هرچه داریم زحمات مردمی است که ما تنها مدیریت صحنه می‌کنیم و اصل زحمت به دوش مردم است.

وی با اشاره به اجرای طرح تکمیلی و مرحله دوم غربالگری شهید سلیمانی بیان کرد: تاکنون ۷۱ درصد جمعیت استان را غربالگری کردیم و دلیل این موفقیت نیز قدرت پایگاه‌های مقاومت بسیج است، ما معتقدیم وقتی کار را به دست مردم بدهیم موفق‌تر خواهیم بود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه جغرافیای گیلان بین دو هزار و ۷۶ پایگاه مقاومت بسیج تقسیم‌شده است، افزود: این افراد به مردم محل خود نزدیک هستند و به‌سادگی می‌توانند بالای دو هزار خانوار رؤیت کنند و ما با این توان توانستیم طرح شهید سلیمانی را تکمیل کنیم.

۷۱ درصد جمعیت استان گیلان غربالگری شده و دلیل این موفقیت نیز قدرت پایگاه‌های مقاومت بسیج است

عبدالله پور با بیان اینکه ۶۰۵ هزار خانوار از ۸۵۰ هزار خانوار استان تاکنون در طرح شهید سلیمانی غربالگری شده‌اند، تصریح کرد: در این طرح علاوه بر ساختار سفیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی، یک نفر را در هر منزل مسوول کرونا قراردادیم، این امر موجب می‌شود خانواده‌ها با این طرح در ارتباط باشند علاوه بر این شرایط اشتغال مردم را نیز جویا شدیم.

وی با بیان اینکه ۵۶۲ خانوار از هزار و ۴۱۶ نفری که باید در منزل قرنطینه شدند، هیچ منبع درآمدی نداشتند و پس از قرنطینه قطعاً برای کسب درآمد به بیرون از منزل می‌روند و این بهترین زمان انتقال ویروس است، افزود: باید به این افراد حتماً بسته معیشتی بدهیم تا پس از دوران قرنطینه بیرون از خانه نروند تا حداقل ۱۴ روز در خانه باشند تا ویروس از بین بروند بنابراین این خانواده‌ها را تحت پوشش قراردادیم.

عبدالله پور با ابراز امیدواری از اینکه تا پیش از ۱۰ دی‌ماه بیش از ۹۰ درصد غربالگری طرح شهید سلیمانی انجام می‌شود، افزود: در این طرح دستاوردهای دیگری داشتیم برای مثال بسیاری از خانه‌ها خالی بود، یعنی مردمی غیربومی در گیلان ویلا سازی کرده بودند و منازل خالی بود، این امر خطری جدی برای اقتصاد، فرهنگ و آینده گیلان است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

۶۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در طرح شهید سلیمانی شهرستان پردیس شناسایی شدند

محسن رحیمی جانشین فرمانده سپاه شهرستان پردیس اظهارکرد: از زمان ابلاغ طرح شهید سلیمانی در آذرماه جلسات متعددی با حضور فرماندار، شهرداران، بخشداران، معاون سیاسی، شرکت عمران، شبکه بهداشت و بسیج برگزار شد که تمام مسؤولان پای کار آمده و وسایل پشتیبانی از طریق استان تهیه شد.

وی گفت: این طرح شامل سه بخش مراقبی، نظارتی و حمایتی است که در بخش مراقبتی بسیجیان با حضور در درب منازل فرم مربوطه که کاملا به سلامت خانوارها مربوط می‌شود را پر کرده و پس از تکمیل به شبکه بهداشت تحویل می‌دهند.

جانشین فرمانده سپاه پردیس افزود: با بلوک بندی‌های صورت گرفته بسیجیان پایگاه‌ها و حوزه‌ها با مراجعه به منازل شهروندان و ثبت مشخصاتشان، علائم این ویروس منحوس در خانواده‌ها را بررسی می‌کنند.

رحیمی ادامه داد: در صورت عدم مشاهده علائم، تذکرات لازم به خانواده‌ها داده می‌شود و مشخصات و فرم نیز تحویل شبکه بهداشت می‌شود.

وی اضافه کرد: در ادامه با هماهنگی شبکه بهداشت دکترها به منازل مراجعه و تست کرونا گرفته و در همان زمان نسخه‌ای توسط پزشکان به خانواده‌ها داده می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه پردیس تصریح کرد:در ادامه در بخش حمایتی اگر خانواده‌ای که به این بیماری مبتلا شده باشند و از نظر معیشتی مشکل داشته باشند بسته‌ای معیشتی به آن‌ها تحویل داده می‌شود.

از تاریخ ۱۵ آذرماه تا به امروز ۱۸ هزار و ۱۱۴ خانواده شناسایی، غربالگری و تحت پوشش قرار گرفتند

رحیمی گفت: با حمایت‌های صورت گرفته از ابتدای این طرح تا کنون ۱۴۰۰ بسته معیشتی و حدود ۱۰۰ بسته نیز از طریق دفتر آستان قدس شهرستان پردیس تحویل قرارگاه شده تا به خانواده‌های بی‌بضاعت کرونایی اهدا شود.

وی ادامه داد: از تاریخ ۱۵ آذرماه تا به امروز ۱۸ هزار و ۱۱۴ خانواده شناسایی، غربالگری و تحت پوشش قرار گرفتند که حدود ۶۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه پردیس افزود: طی ۱۱ جلسه متوالی حدود هشتصد نفر بسیجی در بحث غربالگری آموزش دیده و در این راستا حدود هزار نفر از بسیجیان نیز در این طرح حضور داشته و کمک رسان مردم بودند.

وی ادامه داد: درحال حاضر نود درصد محلات جنوب و شمال بومهن شناسایی و نود درصد جاجرود نیز غربالگری شد،در آخرهم در سه محله که سی درصد آن‌ها پاسخگو نبودند درحال لکه‌گیری هستیم.

رحیمی اضافه کرد: کار در فاز سه و چهار رو به اتمام است و درحال غربالگری مناطق صنعتی و اخذ مشخصات سلامت سرایدارها هستیم، همچنین طی هفته آتی فاز یک و دو نیز آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۶۰۰ خانواده مشکوک به کرونا شناسایی شدند که از این تعداد تست حدود ۱۵۰ نفر مثبت و باقی سرماخوردگی ساده بوده است.

جانشین فرمانده سپاه پردیس اضافه کرد: حدود ۷۰۰ کیت تست سریع تحویل شبکه بهداشت شده و خوشبختانه مشکلی بابت کمبود کیت‌های تشخیص کوبید ۱۹ نداریم.

رحیمی تصریح کرد: بسته‌های معیشتی شامل یک کیسه برنج ده کیلویی، روغن، حبوبات، رب، ماکارونی، مرغ، گوشت و… است که ارزش ریالی هربسته پانصد هزار تومان تخمین زده شده که این کمک‌ها در قرارگاه مواسات تجمیع شده و به افراد مستضعف اهدا می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه پردیس افزود: غربالگری تمام شهرستان پردیس با توجه به رشد روز افزون جمعیت کاری دشوار است اما با حضور جهادی بسیجیان این کار به سرعت درحال انجام است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و ارایه مشخصاتشان به بسیجیانی که با کارت شناسایی معتبر به منازل مراجعه می‌کنند می‌توانیم خطرات و زنجیره انتقال این ویروس را به حداقل برسانیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/