مدیرکل بهزیستی استان تهران با تاکید بر اینکه مهدهای کودک موظفند براساس دستورالعمل‌ها کودکان معلول را پذیرش کنند، گفت: هم‌اکنون ۱۵ درصد از کودکان استان تهران در مهدهای کودک حضور دارند.

به گزارش نیکوکار، صبح امروز با حضور وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور، داریوش بیات‌نژاد مدیر‌کل بهزیستی استان تهران و حبیب‌الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور زنگ مهر در مهدهای کودک نواخته شد.

بیات‌نژاد مدیر‌کل بهزیستی استان تهران در حاشیه آئین نواختن زنگ مهر در یکی از مهدهای کودک شهر تهران اظهار کرد: هم‌اکنون ۸۴۶ مهدکودک، ۲۹ روستامهد و ۹ مهد حاشیه‌ای در استان تهران مشغول فعالیت هستند که با وجود تلاشهای صورت گرفته کمتر از ۱۵ درصد کودکن استان تهران از فرصت حضور در مهدهای کودک بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه مهدهای کودک آموزش نسل آینده است، گفت: جمعیت کودکان زیر ۷ سال استان تهران حدود یک میلیون و ۴۷۰ هزار نفر است و در سال گذشته به دنبال توسعه کمی مهدهای کودک استان تهران توجه ویژه‌ای را نیز به توسعه کیفی آنها داشته‌ایم.

مدیر‌کل بهزیستی استان تهران ادامه داد: هم‌اکنون با توجه به شرایط فراهم شده ۵۸ هزار کودک در استان تهران در مهدهای کودک حضور دارند.

وی همچنین به اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان تحت عنوان توزیع یک وعده غذای گرم برای کودکان در مهدهای استان تهران اشاره و تصریح کرد: ۸۸۸ میلیون تومان هم کمک‌هزینه تحصیلی خانواده‌های کم برخوردار هزینه شده است.

بیات‌نژاد ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده ۷۵۰۰ شغل در استان تهران ایجاد شده است.

مدیر‌کل بهزیستی استان تهران به پذیرش کودکان معلول در مهدهای کودک اشاره کرد و متذکر شد: براساس ضوابط و مقررات، مهدهای کودک موظف به پذیرش کودکان معلول با توجه به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها هستند البته برای کودکان معلولی که دچار اوتیسم هستند نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

وی درباره شهریه مهدهای کودک نیز گفت: براساس دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی کشور حداکثر افزایش شهریه ۲۹ درصد پیش‌بینی شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/