کد خبر: 7811

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون و در پی شیوع بیماری کرونا بیش از ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان و نیازمندان این استان پرداخت شده است.

به گزارش نیکوکار، قنبر موسی نژاد  با عنوان اینکه این نهاد با هدف کاستن از مشکلات معیشتی و اقتصادی خانواده‌های مددجو در دوران کرونا توجه ویژه ای به خانواده‌های نیازمند داشته است، تصریح کرد: در این مدت علاوه بر مددجویان کمیته امداد، به تعدادی از خانواده‌های نیازمند غیرمددجو از سایر اقشار جامعه نیز مورد حمایت قرار گرفته و از این کمک‌ها برخوردار شده‌اند.

وی با بیان اینکه خدمات کرونایی کمیته امداد به مددجویان و نیازمندان ایلامی در دو حیطه‌ی کمک‌های بلاعوض و کمک‌های قرض الحسنه ای بوده است، بیان کرد: در زمینه قرض الحسنه تاکنون بیش از ۳ هزار نفر از این تسهیلات برخوردار شده‌اند.

موسی نژاد با عنوان اینکه این کمک‌های قرض الحسنه در موارد گوناگون پرداخت شده‌اند، افزود: پرداخت تسهیلات به منظور رفع مشکلات ضروری خانواده‌های مددجو از جمله ودیعه مسکن، کارگشایی، درمان و موارد دیگر بوده که در این زمینه بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با عنوان اینکه سقف پرداختی این تسهیلات بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان بوده است و برای رفع مشکل ودیعه مسکن نیازمندان تا سقف ۲۰ میلیون تومان به خانواده‌های نیازمند و مشمول پرداخت شده است، تصریح کرد: مساعدت مالی به خانواده‌های دارای بیمار فوتی در اثر کرونا یکی دیگر از موارد کمک‌ها بوده که در این زمینه نیز ۲۲۵ میلیون تومان به ۴۳ خانوار نیازمند پرداخت شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/