کد خبر: 778

در جلسه ستاد استقبال از مهر ٩٨ و رصد ترافیک شهر تهران عنوان شد

سرویس رسانی به ۳۲ مدرسه استثنایی/۹۷ درصد اتوبوس ها معاینه فنی شد

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: امسال به ٣٢ مدرسه استثنایی سرویس رسانی خواهیم کرد. همچنین به ١٦٩ موسسه آموزشی و درمانی نیز توسط سامانه جانبازان و معلولین نیز سرویس رسانی می شود.

به گزارش نیکوکار، پیمان سنندجی صبح امروز از تقویت خطوط ۱۰ گانه اتوبوس تندرو و راه اندازی ۲۲ خط سرویس مدرسه در سطح پایتخت خبر داد.

وی با اشاره به معاینه فنی ٩٧ درصد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران گفت: به رغم اینکه هر سال بر سن فرسودگی ناوگان افزوده می شود، با توجه به اقدامات صورت گرفته امروز در کمتر از ٩ درصد از اتوبوس های بخش عمومی و ١٠ درصد از اتوبوس های بخش خصوصی خرابی داریم.

با بیان اینکه در مهر ماه با افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مسافر روبرو هستیم اظهار داشت: با توجه به بازگشایی مدارس در مهرماه و به منظورتأمین نیازهای حمل و نقلی دانش آموزان برای عزیمت به مدرسه و مراکز آموزشی، در تمامی مناطق شهرداری نسبت به راه اندازی اتوبوس مدرسه با نصب لوگوی ویژه مدارس اقدام شده تا در ساعات شروع و تعطیلی مدارس، سرویس رسانی انجام شود.

سنندجی با اشاره به نظارت از طریق سایت نظارتی تصویری و انتقال مشکلات به مسئولان حوزه ترافیک در این ایام تأکید کرد: اعلام موارد ترافیکی و مشکلات راهبردی در سطح شبکه خصوص به مرکز کنترل ترافیک از موارد پیش بینی شده برای این ایام است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید برنامه زمان بندی جدیدی با توجه به افزایش تقاضای سفر و کاهش سرفاصله های اعزام ارائه شده است اظهار داشت: اشتغال حداکثری ناوگان و لغو مرخصی های غیرضروری، استقرار عوامل نظارتی در مکان های پرمسافر و گلوگاهی شبکه از دیگر برنامه های ناوگان اتوبوسرانی برای تردد آسانتر دانش آموزان و دانشجویان است.

سنندجی در ادامه با اشاره به خدمات ارائه شده به سرویس مدارس گفت: امسال به ٣٢ مدرسه استثنایی سرویس رسانی خواهیم کرد همچنین به ١٦٩ موسسه آموزشی و درمانی نیز توسط سامانه جانبازان و معلولین نیز سرویس رسانی می شود.

در این جلسه فرنوش نوبخت نیز گفت: شرکت بهره برداری مترو در راستای افزایش خدمات سرفاصله قطارها در خط ۱، ۲ و ۴ را به ۳.۵ دقیقه کاهش داده است.

وی افزود: همچنین سرفاصله خط ۶ مترو از ۲۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه کاهش یافته است.

نوبخت با بیان اینکه همه پله برقی‌ها و آسانسورهای ایستگاه‌ها از امروز فعال است، گفت: سعی داریم که کاهش این سرفاصله حرکت قطارها را به همین گونه ادامه دهیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی هم در این جلسه با بیان این‌که شناسایی نقاط استراتژیک و پرمسافر یکی از اولویت‌های سازمان تاکسیرانی است، گفت: ما در شهر تهران ۴۰ خط استراتژیک تاکسی داریم که بخش زیادی از نقل و انتقال مسافرین را انجام می‌دهد که ارائه‌ خدمات در این خطوط شیفت‌بندی شده است و دپو ون در این خطوط داریم.

وی با بیان این‌که تاکسی‌ها از ساعت ۶:۳۰ تا ۸:۳۰ در آماده‌باش هستند و در ۱۴۰ نقطه گشت ویژه داریم، اظهار کرد: ساماندهی سرویس مدارس با قوت زیاد ادامه دارد و امسال ۱۳ هزار سرویس مدرسه در سامانه سپند کشوری ثبت نام کرده‌اند و برای ۳۵۰ شرکت نیز مجوز صادر شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان این‌که ۷۳ درصد خودروها تاکسی هستند و مابقی خودروی شخصی هستند، ادامه داد: ۴۰ درصد رانندگان سرویس مدارس زن و مابقی مرد هستند.

وی اظهار کرد: متوسط سن رانندگان سرویس مدارس ۴۸ سال و میانگین عمر ناوگان هفت سال است.

در ادامه، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از بهبود ۶ درصدی طول ترافیک صبحگاهی خبر داد و گفت: در مجموع وضعیت ترافیک در بزرگراه‌های اصلی شهر تا به این لحظه در مقایسه با سال گذشته اندکی بهتر است.

او با اشاره به اینکه به طور معمول ترافیک مهرماه قابل مقایسه با ایام تابستان نیست، بیان کرد: مهرماه فصل بازگشت به کار و مدرسه است که همین دو موضوع علت افزایش ترافیک خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران وضعیت ترافیک صبحگاهی امروز (اول مهرماه) را در مجموع خوب اعلام کرد و گفت: وضعیت ترافیک در دو هفته ابتدایی مهرماه سال گذشته بسیار روان بود و با انجام تمهیدات ویژه برای مهرماه امسال، تلاش می‌کنیم که وضعیتی مشابه با مهر سال ۹۷ یا بهتر از آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در مسیرهای روان شهر تا ساعت ۸ صبح امروز، ترافیک ۶ درصد بهبود پیدا کرده، تصریح کرد: در مجموع وضعیت ترافیک در بزرگراه‌های اصلی شهر تا به این لحظه در مقایسه با مدت مشابه (مهرماه سال ۹۷) اندکی بهتر است اما اظهارنظر دقیق را باید در پایان روز با به دست آوردن آمار ترافیکی بیان کرد.

پورسیدآقایی افزود: ترافیک اصلی شهر در ورودی‌های تهران مانند جنوب به شمال به خصوص بزرگراه‌های نواب و امام علی (ع) و همچنین غرب به شرق اتوبان‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی و کرج مشاهده شده است.

پورسیدآقایی در مورد وضعیت ترافیک در محدوده طرح کنترل آلودگی هوا و طرح ترافیک جدید، بیان کرد: ترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا و طرح ترافیک بسیار بهتر است. درحال حاضر قفل ترافیکی در مرکز شهر مشاهده نشده است.

منبع:مهر

انتهای پیام/