کد خبر: 7771

عسگریان گفت: در حال حاضر متوسط پرداخت هر حامی در کشور نزدیک به ۴۰ هزار تومان در هر ماه است.

به گزارش نیکوکار، علیرضا عسگریان معاون توسعه و مشارکت های کمیته امداد  اظهار کرد: با اجرای طرح «ایران مهربان»، تعداد حامیان ایتام تا سال آینده به ۱.۵ میلیون نفر خواهد رسید که در صورت تحقق این امر، سال آینده هیچ فرزند یتیمی بدون حامی نخواهد ماند.

او گفت:  با دستور معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی برای مشارکت در طرح ایران مهربان، در استانداری‌های سراسر کشور دبیرخانه‌ای شکل گرفته تا تمام سازمان‌های دولتی بتوانند به این طرح بپیوندند.

معاون توسعه و مشارکت های کمیته امداد در حال حاضر حدود ۱۴۱ هزار فرزند یتیم در کشور تحت حمایت کمیته امداد هستند، گفت: چهار هزار فرزند یتیم فاقد حامی هستند که در طرح ایران مهربان همه این فرزندان دارای حامی مادی و معنوی می‌شوند.

عسگریان افزود:  تعداد فرزندان محسنین تحت حمایت امداد بیش از ۱۸۰ هزار نفر است و از این تعداد نیز حدود ۶ هزار نفر بدون حامی هستند.

معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه  در حال حاضر متوسط پرداخت هر حامی در کشور نزدیک به ۴۰ تومان در هر ماه است، ادامه داد: با اجرای طرح ایران مهربان، میزان سرانه پرداختی به ایتام ماهانه به ۷۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

عسگریان تصریح کرد:  سال گذشته مردم و خیران رقمی بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان به ایتام و فرزندان محسنین کمک کردندو این رقم امسال از مرز ۱۱۰۰ میلیارد تومان عبور خواهد کرد.

عسگریان با اشاره به اینکه هموطنان می‌توانند با ورود به سایت emdad.ekram.ir در این طرح مشارکت داشته باشند، گفت: مردم نیک‌اندیش در این سایت، در بخش «فرزندان من» وارد شده و هر مبلغی را که می‌توانند برای مشارکت و کمک به فرزندان یتیم واریز کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/