کد خبر: 7767

دبیر کمیته حمایتی قرارگاه شهید سلیمانی خراسان جنوبی:

۲۲۳۰ بسته معیشتی بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد

دبیر کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی خراسان جنوبی گفت: در راستای طرح شهید سلیمانی تاکنون دو هزار و ۲۳۰ بسته معیشتی به ارزش ۵۸۰ میلیون تومان توزیع شده است.

به گزارش نیکوکار، مهدی هنری ظهر چهارشنبه در دومین جلسه کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مدیریت بیماری کرونا به صورت محله محور، پنج کمیته در قرارگاه استانی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در قالب طرح شهید سلیمانی در هر یک از محلات، افراد دارای بیماری کرونا، اقشار آسیب پذیر مانند بیماران زمینه‌ای، سالمندان و مادران باردار که نیازمند کمک‌های معیشتی و یا بهداشتی هستند، از طریق کمیته حمایتی پشتیبانی می‌شوند.

هنری با بیان اینکه برای اجرای این طرح تیم‌های حمایتی در مساجد و پایگاه‌های بسیج محله سازماندهی شده‌اند، افزود: همچنین از ظرفیت گروه‌های جهادی جغرافیا محور و محله محور برای این تیم‌ها استفاده شده است.

دبیر کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون ۴۰۹ تیم حمایتی و بیش از هزار و ۴۰۰ نفر در این طرح سازماندهی شده و در محلات هدف مشغول به فعالیت هستند.

وی تعیین نیازهای مردم در قرنطینه معکوس را از دیگر وظایف این کمیته دانست و گفت: در این راستا برای پیشگیری از بیماری کرونا، نیازمندی افراد پرخطر مانند خرید مایحتاج از طریق این تیم‌ها انجام می‌شود.

۲۲۳۰ بسته معیشتی توزیع شد

هنری با بیان اینکه تعیین محل نقاهتگاه و قرنطینه در هر شهرستان توسط این کمیته پیگیری می‌شود، گفت: توزیع و امانت دستگاه کپسول اکسیژن به مردم بر عهده هلال احمر بوده و کمک‌های مردمی و خیرین برای تأمین کپسول به این نهاد سوق داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفتاد کپسول اکسیژن در اختیار هلال احمر بوده که به صورت امانت به مردم داده می‌شود، افزود: در زمینه استفاده از ظرفیت طب سنتی در آموزش پیشگیری و تغذیه بیماران کرونایی هم یک تیم تخصصی با حضور معاونت درمان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان فعال در زمینه طب سنتی تشکیل شده که مشاوره‌های لازم را ارائه می‌کند.

دبیر کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون بالغ بر دو هزار و ۲۳۰ بسته معیشتی به ارزشی ۵۸۰ میلیون تومان و پنج هزار و ۳۲ بسته بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیون تومان در قالب این طرح در محلات به بیماران نیازمند و افراد آسیب پذیر در محلات توزیع شده است.

کمک‌های بهداشتی در راه است

هنری با بیان اینکه با کمک ستاد اجرایی فرامین امام (ره) دو هزار بسته بهداشتی برای توزیع آماده شده است، گفت: همچنین از طریق مجمع خیرین جهادی و محرومیت زدایی استان ۲۰ هزار ماسک تأمین شده که در قالب این طرح توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: دبیرخانه کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در بسیج سازندگی استان مستقر بوده و مردم و خیرین می‌توانند کمک‌های مردمی جهت تأمین اقلام حمایتی مورد نیاز و تجهیزات پزشکی مانند کپسول اکسیژن را در اختیار کمیته حمایتی استان و کمیته‌های شهرستانی قرارگاه دهند.

منبع: مهر

انتهای پیام/