کد خبر: 7763

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران از برقراری فرانشیز ۷۰ درصدی خدمات دارویی اوتیسم از سوی معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: از این پس خانواده‌ها فقط تا ۳۰ درصد هزینه داروهای خود را می‌پردازند.

به گزارش نیکوکار، سعیده صالح غفاری افزود: پیرو تلاش‌های انجام شده با معاونت درمان و معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نظر به قرارگیری طیف اختلال اوتیسم در سرفصل بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، خدمت‌دهی داروهای مرتبط با اختلال طیف اوتیسم در زمینه تشنج و بیش فعالی از طریق معاونت های غذا و دارو در سراسر کشور، صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از این رو سهم پرداختی بیمار به حداقل ممکن رسید و ۷۰ درصد هزینه آن از محل سرفصل بیماری‌های صعب العلاج پرداخت می‌شود.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران گفت: خانواده‌های اوتیسم در صورت بهره‌مندی از این خدمات می‌توانند سئوالات خود در این زمینه را به این انجمن ارجاع دهند تا توضیحات لازم را دریافت کنند یا اینکه می‌توانند با در دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه، نسخه پزشکی و گواهی تاییدیه اختلال اوتیسم از سوی روانپزشکی به معاونت های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه کنند تا به داروخانه معرفی کنند.

غفاری افزود: با این وجود طی این روند برای خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم بسیار سخت است و اکنون انجمن اوتیسم ایران در حال رایزنی و پیگیری است تا این روند به حداقل زمان ممکن برای خانواده اوتیسم برسد و به بهترین شکل تغییر پیدا کند. امید است تا معاونت غذا و دارو ابلاغیه‌ای به داروخانه‌های کل کشور ارسال کند تا خانواده‌ها مستقیما با مراجعه به داروخانه بتوانند داروی مدنظر خود را دریافت کنند.

وی یادآور شد: سقف پرداختی خانواده‌های اوتیسم برای داروها با دفترچه بیمه در ماه به ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد که از این به بعد قاعدتا باید میزان این سقف کاهش یابد.

اوتیسم یا درخودماندگی یک اختلال عصبی رشدی با شاخص های نقص در ارتباط اجتماعی، رفتارهای کلیشه‌ای، مشکلات درک شناختی و خزانه رفتاری، حرکتی و کلامی محدود است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر