کد خبر: 7744

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: طی تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه آزاد، بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای کمک به تحصیلات عالیه افراد دارای معلولیت هزینه شده است.

به گزارش نیکوکار، مجیدرضازاده روز سه شنبه در نشست با دانشجویان نخبه دارای معلولیت تحت که بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، افزود: سازمان بهزیستی یکی از فعالیت های خود را بر روی حمایت از دانشجویان گذاشته، دانشجویی یکی از ابزار توانمندسازی افراد در جامعه است. این موضوع به ایجاد فرصت های برابر برای همه افراد کمک و به ارتقا مادی و معنوی آنها کمک می کند. سازمان بهزیستی این مهم را در سال های اخیر انجام داده و آن را تعمیم بخشیده است.

وی ادامه داد: در دو سال اخیر برای نظم دهی بهتر برای این امور مرکز فناوری اطلاعات، کمیته تخصصی را برای حمایت از دانشجویان تشکیل داده است. بعد از شکل گیری شیوه نامه جدید، سازمان بهزیستی حالا علاوه بر دانشجویان دانشگاه های غیردولتی، حالا دانشجویان دولتی را تحت پوشش قرار می دهد.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: کمک های دیگری از جمله تفاهم نامه ها با دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه آزاد انجام شده و بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای کمک به تحصیلات عالیه افراد دارای معلولیت هزینه کرده است. سعی کردیم تلفیق اجتماعی و توانمندسازی اتفاق بیفتند.

رضازاده اضافه کرد: با الکترونیکی کردن امور مالی حدود ۳۰ درصد در منابع مالی صرفه جویی شده تا به افراد مستحق این خدمات کامل تر و سریع تری ارائه بدهیم.

وی تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه ۲۲ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش خود در دو حوزه اجتماعی و توانبخشی به عنوان دانشجو داریم و اکثریت این افراد در دانشگاه آزاد مشغول تحصیل هستند و ۲۷۰۰ نفر هم در دانشگاه های دولتی و روزانه تحصیل می کنند.

رضازاده گفت: حدود ۱۰۹ نفر این افراد در رشته های پزشکی، ۶۲۵ نفر در رشته های دکترا، سه هزار نفر در رشته های کارشناسی و کاردانی و ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته های کارشناسی به صورت پیوسته و ناپیوسته مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار داشت: از این جمعیت تقریبا حدود ۴۵ درصد دارای معلولیت هستند و سازمان بهزیستی برای توانمندسازی این افراد کمک هایی را انجام می دهند و در فهرست ما حضور دارند. این افراد ۱۰ هزار و ۱۰۴ نفر هستند که ۴۵ درصد از آنها معلولیت شدید دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر