معاون شهردار تهران با اشاره به اختصاص اعتبار 5 میلیارد تومانی جهت خرید ون‌های مخصوص معلولان گفت: بودجه شهرداری محدود است و با این مبلغ فقط می‌توان 5 ون ویژه تهیه کرد.

به گزارش نیکوکار، سیدمناف هاشمی معاون حمل  نقل و ترافیک شهردار تهران در همایش روز ملی معلولان که به صورت وبینار برگزار شد درباره اقدامات حوزه حمل و نقل در جهت حمایت از معلولان اظهار داشت: حدود ۲۰ سال است مأموریت‌هایی در این زمینه مسکوک مانده و ما توانایی نداریم به یکباره همه آنها را محقق کنیم ولی به هر حال تغییر رویکرد در همه حوزه‌های شهرداری در جهت حمایت از معلولان انجام گرفته است.

وی افزود: ۵ میلیارد تومان اعتبار جهت خرید ون‌های ویژه معلولان اختصاص داده شده ولی با این اعتبار فقط می‌توان ۵ دستگاه ون برای این قشر از جامعه خرید.

معاون حمل  نقل و ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: شهرداری حداقل به ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و باید به روش‌های دیگری این کمبود جبران شود چرا که بودجه شهرداری محدود است و از طرفی حمایت‌ها از معلولان انجام گیرد.

هاشمی از انجام توافقاتی با شرکت ایران‌خودرودیزل جهت خرید ون‌های ویژه معلولان خبر داد و گفت: شرایط این ون‌ها به صورتی است که امکان جابه‌جایی معلولان از طریق ویلچر امکانپذیر است.

انجام پروژه بدون مناسب سازی زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی است

در ادامه این مراسم زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت:‌موضوع مناسب‌سازی در حقوق شهروندان تعریف شده و باید این مسأله هر چه بیشتر مدنظر باشد.

وی افزود: هر پروژه و اقدامی که بدون توجه به حقوق شهروندی انجام شود فقط صرفا یک کار عمرانی بوده تا پاسخگویی به مطالبه و حقوق شهروندی لذا این موضوع را مدنظر قرار داده‌ایم و انجام پروژه بدون مناسب سازی زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی است.

وی به اقدامات ویژه شهرداری‌های مناطق ۲۲، ۱۸ و ۱۹ جهت مناسب‌سازی معابر و خیابان‌ها اشاره کرد و گفت:‌مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی فقط از طریق ستاد مناسب‌سازی محقق نمی‌شود از پیروز حناچی شهردار تهران درخواست دارم که اکنون که فصل بودجه‌ریزی است بودجه بیشتری در اختیار مناطق جهت حمایت از معلولان و امر مناسب‌سازی داده شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

ارسال نظر