کد خبر: 758

رئیس کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران خبر داد:

واگذاری ۳۰ درصد از پرونده های سالمندان به مرکز نیکوکاری

رئیس کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران گفت:۳۰ درصد از پرونده های سالمندان تحت حمایت بالای ۶۰سال در کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران به مرکز نیکوکاری صاحب الزمان واگذار می شود.

به گزارش نیکوکار، مهدی سامانی در نشست با مدیرعامل مرکز نیکوکاری صاحب الزمان (عج) به برون سپاری پرونده های سالمندان بالای ۶۰ تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و گفت: طبق اجرای احکام برنامه ششم توسعه کمیته امداد در مرحله اول طرح برون سپاری پرونده های سالمندان بالای ۶۰ سال به زودی حداقل ۳۰ درصد از پرونده های سالمندان تحت حمایت این نهاد به مرکز نیکوکاری صاحب الزمان (عج) واگذار می شود.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در واقع پیشخوان کمیته امداد در محله ها هستند،افزود: احیای سنت‌های حسنه اسلامی احسان و نیکوکاری، توسعه مشارکت‌های محلی، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی، نظارت‌های مردمی و معتمدان محلی در توزیع کمک ها بین نیازمندان واقعی از مهمترین اهداف برپایی مراکز نیکوکاری است.

سامانی با بیان اینکه هم اکنون ۴۵۰ خانوار دارای پرونده سالمند بالای ۶۰ سال هستند، بیان کرد: از این تعداد ۳۴۷ پرونده برای سالمندان زن بالای ۶۰ سال و مابقی برای مردان است.

رئیس کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران یادآور شد: برون سپاری پرونده های سالمندان بالای ۶۰ سال با اولویت سالمندان دارای پرونده تک نفره، بیماران صعب العلاج و زمین گیر به زودی با همکاری مرکز نیکوکاری صاحب الزمان اجرا می شود.

وی به نقش مددکاران مراکز نیکوکاری در ارائه خدمات به جامعه هدف اشاره و تأکید کرد: تعامل با مددکار کمیته امداد برای اخذ تبادل نظر و ارائه خدمات به سالمندان، کسب اطلاعات برای نحوه نگهداری از فیزیک پرونده ها و اسکن مدارک در سیستم جامع حمایتی کمیته امداد، شناسایی و نیازسنجی خانوارهای سالمند،برنامه ریزی و سرکشی از منزل سالمندان، پیگیری و رسیدگی به ارتقاء وضعیت بهداشت و سلامت سالمندان،همکاری در توزیع بسته های حمایتی تأمین شده از سوی امداد و سایر مبادی، تلاش در جهت ارتقاء سطح امید به زندگی و نشاط دربین سالمندان از جمله نقش های مددکاران در مراکز نیکوکاری است.

سامانی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با فعالیت مرکز نیکوکاری صاحب الزمان در محله شهرک شریعتی زمینه سازی کاهش فقر و در اولین گام برنامه ششم توسعه برون سپاری خدمات به سالمندان بالای ۶۰ سال هر چه بهتر در سطح این منطقه فراهم شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/