رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی و هماهنگی کشور درباره آخرین وضعیت از مناسب‌سازی دانشگاه‌ها برای افراد دارای معلولیت، توضیحاتی داد.

به گزارش نیکوکار، ابراهیم کاظمی مومن سرایی رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی و هماهنگی کشور، درباره آخرین وضعیت از مناسب‌سازی دانشگاه‌ها برای افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: دانشگاه آزاد معتقد بود که ۸۰ درصد دانشگاه‌ها برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی شده است، اما ستاد مناسب سازی کشور این آمار را قبول نداشت.

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی و هماهنگی کشور با اشاره به اینکه شکایت‌های زیادی درخصوص مناسب سازی نبودن دانشگاه‌ها برای افراد دارای معلولیت دریافت می‌کردیم، افزود: در چند آیتم دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور را که حدود ۵۸۶ واحد هستند را مورد پایش قرار دادیم در نهایت نتیجه این اعلام شد که فقط ۳۰ درصد دانشگاه آزاد برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی شده است.

وی با بیان اینکه در جلسه ستاد مناسب سازی کشور این موضوع را مطرح کردیم و وزیر کشور و رئیس جمهور به وزیر علوم دستور مناسب‌سازی دانشگاه‌ها را ابلاغ کردند، ادامه داد: با دانشگاه آزاد جلساتی داشته‌ایم و دانشگاه آزاد مناسب سازی را از دیدگاه متفاوتی در خصوص مناسب سازی داشتند، درصورتی که آیتم‌های مناسب‌سازی که ستاد مناسب سازی کشور در نظر دارد بر اساس ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی است که مورد تایید شورای عالی شهرسازی و معماری است.

مومن سرایی تصریح کرد: دانشگاه آزاد آیتم‌های مورد نظر ما را در خصوص مناسب سازی پذیرفت، آمار‌هایی را که در اختیار داشتیم به دانشگاه آزاد تحویل دادیم و قرار شد طی یک فرایندی واحد‌های خود را مناسب سازی کنند و برای این مسئله زمان باید بگذرد تا نتیجه نهایی مشخص شود.

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی و هماهنگی کشور با بیان اینکه وزارت علوم نیز در یک ماه گذشته بخشنامه‌ای را به تمامی دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ کرد و تمامی دانشگاه‌ها را ملزم به مناسب سازی کرد، اضافه کرد: بعد از اجرای مناسب سازی، در نهایت وضعیت مناسب سازی خود را به ما ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت علوم بخشنامه صادر کرده بود مبنی بر اینکه اگر دانشگاه برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی نشده بود کلاس‌ها برای فرد دارای معلولیت در طبقات همکف برگزار شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

ارسال نظر